Reklama

Heineken za pololetí zdvojnásobil provozní zisk. Zbytek roku čeká slabší

Krušovice pivovar, ilustrační foto
ČTK
 ČTK

Nizozemský pivovar Heineken za šest měsíců letošního roku zvýšil provozní zisk bez mimořádných nákladů o 109 procent na 1,63 miliardy eur (41,6 miliardy korun). Společnost ale varovala před slabším vývojem ve zbývající části roku. Zdůvodnila to růstem nákladů, které snižují ziskovou marži, a pokračující pandemií na důležitých trzích.

Reklama

Analytici očekávali v průměru zisk 1,22 miliardy eur. Tržby se zvýšily o 7,3 procenta na 11,97 miliardy eur (305,1 miliardy Kč). Bez zahrnutí vlivu směnných kurzů a nových akvizic a prodejů stouply o 13,1 procenta.

Generální ředitel Dolf van den Brink uvedl, že společnost je s výsledky za první pololetí spokojena. Upozornil však, že Heineken musí postupovat opatrně a že výsledky za celý rok zřejmě ještě zůstanou pod úrovní před pandemií. Největší dopady na důležité trhy v Africe a v Asii bude mít pandemie nemoci covid-19. Výsledky ve druhé polovině roku také negativně ovlivní růst cen komodit.

Heineken, druhý největší světový výrobce piva, bere boj s CO2 vážně. Do roku 2040 chce být uhlíkově neutrální.

Zelená i výroba piva. Heineken odmění manažery za boj proti změně klimatu

Nizozemská společnost Heineken, druhý největší výrobce piva na světě, si stanovil ambiciózní plán snižování emisí. Do roku 2040 chce dosáhnout uhlíkové neutrality. Toho chce docílit i tím, že odměny a mzdy manažerů se budou odvíjet od toho, jak jsou dotyční do boje s CO2 angažovaní. V Česku se tento postup zatím nevyužívá.

Přečíst článek

Firma dříve očekávala, že podmínky na trhu by se ve druhé polovině letošního roku měly zlepšit, a to v závislosti na růstu počtu očkovaných, uvedla agentura Reuters.

Heineken je druhý největší pivovar na světě, vlastní více než 300 značek, mimo stejnojmenné Heineken také například Tiger a Sol. V České republice Heinekenu patří pivovary Starobrno, Královský pivovar Krušovice a Velké Březno. Skupina Heineken je dlouhodobě trojkou na českém trhu po Plzeňském Prazdroji a Pivovarech Staropramen.

Reklama

Spotřeba čepovaného piva kvůli protiepidemickým uzávěrám pivnic loni výrazně klesla.

Zavřené pivnice připravily Prazdroj o pětinu zisku

Plzeňskému Prazdroji klesl loni čistý zisk o pětinu na 3,8 miliardy korun. Tržby činily téměř 16 miliard, meziročně poklesly o více než miliardu. Na vině byla protikoronavirová vládní opatření, která uzavřela pivnice.

Přečíst článek

Stáčírna Budějovický Budvar, ilustrační foto

Tržby Budvaru byly loni na rekordu. Pivovar podržela domácí konzumace

Budějovický Budvar zvýšil loni zisk po zdanění o necelých deset procent na 305 milionů korun.

Přečíst článek

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme