Heineken za pololetí zdvojnásobil provozní zisk. Zbytek roku čeká slabší
 
                            Nizozemský pivovar Heineken za šest měsíců letošního roku zvýšil provozní zisk bez mimořádných nákladů o 109 procent na 1,63 miliardy eur (41,6 miliardy korun). Společnost ale varovala před slabším vývojem ve zbývající části roku. Zdůvodnila to růstem nákladů, které snižují ziskovou marži, a pokračující pandemií na důležitých trzích.
Analytici očekávali v průměru zisk 1,22 miliardy eur. Tržby se zvýšily o 7,3 procenta na 11,97 miliardy eur (305,1 miliardy Kč). Bez zahrnutí vlivu směnných kurzů a nových akvizic a prodejů stouply o 13,1 procenta.
Generální ředitel Dolf van den Brink uvedl, že společnost je s výsledky za první pololetí spokojena. Upozornil však, že Heineken musí postupovat opatrně a že výsledky za celý rok zřejmě ještě zůstanou pod úrovní před pandemií. Největší dopady na důležité trhy v Africe a v Asii bude mít pandemie nemoci covid-19. Výsledky ve druhé polovině roku také negativně ovlivní růst cen komodit.
Nizozemská společnost Heineken, druhý největší výrobce piva na světě, si stanovil ambiciózní plán snižování emisí. Do roku 2040 chce dosáhnout uhlíkové neutrality. Toho chce docílit i tím, že odměny a mzdy manažerů se budou odvíjet od toho, jak jsou dotyční do boje s CO2 angažovaní. V Česku se tento postup zatím nevyužívá. 
	Zelená i výroba piva. Heineken odmění manažery za boj proti změně klimatu
		Zprávy z firem
		
Firma dříve očekávala, že podmínky na trhu by se ve druhé polovině letošního roku měly zlepšit, a to v závislosti na růstu počtu očkovaných, uvedla agentura Reuters.
Heineken je druhý největší pivovar na světě, vlastní více než 300 značek, mimo stejnojmenné Heineken také například Tiger a Sol. V České republice Heinekenu patří pivovary Starobrno, Královský pivovar Krušovice a Velké Březno. Skupina Heineken je dlouhodobě trojkou na českém trhu po Plzeňském Prazdroji a Pivovarech Staropramen.
Plzeňskému Prazdroji klesl loni čistý zisk o pětinu na 3,8 miliardy korun. Tržby činily téměř 16 miliard, meziročně poklesly o více než miliardu. Na vině byla protikoronavirová vládní opatření, která uzavřela pivnice. 
	Zavřené pivnice připravily Prazdroj o pětinu zisku
		Zprávy z firem
		
Budějovický Budvar zvýšil loni zisk po zdanění o necelých deset procent na 305 milionů korun.  
	Tržby Budvaru byly loni na rekordu. Pivovar podržela domácí konzumace
		Zprávy z firem
		
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.
 
				 
                             
 
 
 
 
 
 
