Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Famózní rok Rohliku. Expandoval do Německa a zvýšil obrat na 12 miliard

Tomáš Čupr
ČTK

Milion zákazníků, 10 milionů vyřízených objednávek, 12miliardový obrat a velmi úspěšná expanze na německý trh. Tak vypadal uplynulý rok společnosti Rohlik Group Tomáše Čupra. Letos ji čeká expanze do dalších tří zemí.

Česká společnost Rohlik Group, zaměřená na on-line prodej potravin, vykázala za minulý finanční rok, trvající od loňského května do letošního dubna, obrat zhruba 12 miliard korun (490 milionů eur), meziroční růst činil 53 procent. Firma vyřídila kolem deseti milionů objednávek, má přibližně milion aktivních zákazníků, proti předchozímu účetnímu období jich přibylo zhruba 250 tisíc. Společnost to uvedla na svém webu. Na zveřejnění finančních výsledků upozornila agentura Reuters.

Rohlik Group působí kromě České republiky v Maďarsku, Rakousku a Německu. V následujících týdnech vstoupí na italský a rumunský trh, dále se letos plánuje rozrůst do Španělska. Na třech posledně zmíněních trzích bude působit pod novou značkou Sezamo. Ve stávajících zemích zůstane pod dosavadními jmény, tedy Rohlik v tuzemsku, Kifli v Maďarsku, Gurkerl v Rakousku a Knuspr v Německu. Na německý trh vstoupila loni, a to v Mnichově a Frankfurtu, letos chce přidat Hamburk.

„V Německu jsme během půl roku otevřeli dva sklady, to jsme před tím nikde jinde neudělali,“ řekl šéf českého Rohliku Olin Novák. V Německu firma podle něj dosáhla 4000 objednávek za den, což hodnotí jako „famózní číslo“. „Takto rychlý růst jsme neměli v žádné jiné zemi,“ doplnil.

Generální ředitel Penamu a člen představenstva skupiny Agrofert Jaroslav Kurčík.

Chleba může stát i stovku a rohlík deset korun, záleží teď na vládě, říká šéf Penamu

Až raketově rostoucí ceny potravin zejména kvůli dražším energiím, pohonným hmotám a dopadům války na Ukrajině je zásadní problém, který musí vyřešit zejména vláda, míní šéf tuzemské pekárenské jedničky společnosti Penam ze skupiny Agrofert Jaroslav Kurčík. „Česká republika si musí říct, jestli chce říkat: Budu volná, otevřená ekonomika, ale holt tady budou drahé potraviny. Anebo do toho zasáhne a řekne: Ne, musím obyvatele zabezpečit. Je to o sociálním smíru,“ říká.

Přečíst článek

Uplynulý finanční rok byl podle zakladatele společnosti Tomáše Čupra jedním z nejvíce růstových, po uvolnění protiepidemických opatření se neprojevilo zpomalení zájmu. Čupr připomněl, že český trh je od roku 2018 ziskový a i další stávající trhy by se mohly v nadcházejícím účetním roce do zisku dostat.

Novák řekl, že snahou bude mimo jiné rozšiřovat sortiment vlastních značek, které umožňují nabízet zboží i v době vysoké inflace za nejnižší ceny. „V privátních značkách jsme šli primárně po kategoriích, které jsou pro cenově citlivé zákazníky nejzásadnější,“ uvedl. Například každé druhé prodané mléko je od vlastní značky Miil. Zákazníkům Rohlik.cz brzy pod vlastní značkou nabídne zrnkovou kávu, některé položky ze suchých potravin a také krmivo pro zvířata. Letos firma podle Nováka otevře nový sklad v Chrášťanech u Prahy, který bude plně automatizovaný.

Společnost Rohlik Group vznikla v roce 2014. Stala se prvním českým jednorožcem, tedy firmou s hodnotou přes miliardu amerických dolarů.

Tomáš Čupr

Čuprův recept na úspěch: Najměte a zaplaťte top lidi, nabídněte jim opční program

U příležitosti vstupu do nového roku si zakladatel Rohlik.cz Tomáš Čupr na Twitteru zabilancoval a podělil se o svůj recept na úspěch. „Rohlík se v posledních 12 měsících stal jednorožcem a tržby za tu dobu dosáhly 500 milionů eur. Náš příběh by se mohl stát receptem pro každou firmu ze střední Evropy, jak uspět na celoevropském trhu,“ míní podnikatel. 

Přečíst článek

Rostoucí počet jednorožců ve světě

Kdo bude další jednorožec? Investoři se potkají se start-upy v Národním muzeu

Jedno z největších setkání byznysových leaderů se uskuteční již tento čtvrtek v budově Národního muzea v Praze. Zástupci velkých investičních skupin se setkají se šéfy nadějných start-upů a nabídnou své zkušenosti se zahraniční expanzí ze střední Evropy. Krom jiného poskytnou své tipy například šéfové Rohliku, O2 Czech Republic nebo šéf pražské burzy Petr Koblic. Byznysový server newstream.cz je mediálním partnerem akce.

Přečíst článek

Pekař Roman Teisler: Kolik bude stát chleba? Pšenice je kvůli dění na Ukrajině dvakrát dražší, energie třikrát

Pekárna Adélka je fenomén. V Pelhřimově funguje už od roku 1990. Obrat čtvrt miliardy korun, tři sta zaměstnanců. Je to rodinná firma, kterou dlouhé roky vede syn zakladatele Roman Teisler. Podnik má vlastní mlýn, vyrábí a prodává víc než tisíc produktů. Chleba, sladké pečivo, rohlíky. Je lokálním lídrem. Jak vlastně funguje pekárenský byznys? Zdraží dramaticky chleba, jak se o tom nyní píše?

Přečíst článek

Pšenice, ilustrační foto

Boj o české obilí. Zakažte vývoz, volají potravináři. Stát je proti

Dvojnásobný i výraznější nárůst cen obilí proti sobě postavil tuzemské producenty potravin a stát. Skupování obilí a budoucí úrody zahraničními nákupčími za přemrštěné ceny je trnem v oku některým tuzemským výrobcům, kteří musí zvýšené ceny promítnout do svých cen a přispět tak k razantnímu růstu cen potravin. Volají proto po zákazu vývozu, jak už učinila kvůli válečnému konfliktu Ukrajina. Zatím ale mají smůlu – ministerstvo zemědělství je proti.

Přečíst článek

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.

Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.

Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.

Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Související

Doporučujeme