Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Datart má jediného majitele. A plán fúzovat se slovenským hráčem

Datart má opět jen jednoho majitele. Zlínskou firmu HP Tronic
Datart, užito se svolením
 ČTK

Zlínská skupina HP Tronic se stala jediným majitelem prodejce elektroniky Datart. Od investičního fondu Genesis Private Equity Fund III vykoupila čtvrtinový podíl. Serveru Seznam Zprávy to řekl generální ředitel HP Tronic Daniel Večeřa. Cenu za odkup nezveřejnil.

„Podepsali jsme transakci, na základě které jsme od Genesis koupili zpátky jejich podíl, a de facto tak má skupina HP Tronic znovu 100 procent akcií elektrovětve, kterou představují Datart a Eta,“ citovaly generálního ředitele HP Tronic Daniela Večeřu Seznam Zprávy, které o transakci informovaly. 

Fond Genesis získal podíl v Datartu v roce 2017. „Stali jsme se partnerem top managementu, který představil jasný investiční záměr vytvoření lídra v maloobchodním prodeji spotřební elektroniky prostřednictvím konsolidace skupiny HP Tronic se společností Datart. Mimořádně náročný proces konsolidace obou skupin pod vedením zkušeného generálního ředitele HP Tronic Daniela Večeři se navzdory řadě rizik povedl a dosažené výsledky dokonce významně předčily původně naplánované cíle,“ uvedl řídicí partner Genesis Capital Equity Ondřej Vičar.

Období pandemie covidu Datart podle Vičara zvládnul. „Firma zcela nahradila propad tržeb z prodejen zvýšeným výkonem internetového obchodu a díky moderní logistice vše dokázala obsloužit. Nyní již lze zkonstatovat, že z tohoto náročného období vyšel Datart ještě silnější, pokračuje v růstu a dosahuje historicky nejvyšších tržeb a tržního podílu na rekordní úrovni,“ uvedl Vičar.

Megafúze na trhu s elektronikou. Vlastníci sítí Datart a Electro World zvažují spojení

Zlínská skupina HP Tronic a slovenský řetězec se spotřební elektronikou NAY zvažují vytvoření společného holdingu. Součástí HP Tronic je maloobchodní prodejce spotřební elektroniky Datart i výrobce Eta, skupina NAY zahrnuje síť prodejen Electro World. Majitelé zvažovaným spojením reagují na trend posilování online prodejců a avizovaného nástupu online tržišť.

Přečíst článek

HP Tronic se sama nebo prostřednictvím svých dceřiných společností zabývá prodejem zejména elektroniky v kamenných obchodech a na internetu na území České republiky, Slovenska Maďarska, Polska a Německa. V Česku provozuje síť 156 prodejen po značkami Datart a ETA a internetové obchody se spotřebním zbožím Kasa.cz a Datart.cz.

Tržby skupiny loni meziročně vzrostly o 2,14 procenta na 25,9 miliardy korun. Provozní zisk EBITDA , tedy před započtením daní, úroků a odpisů, činil 1,035 miliardy korun, což je o 93 milionů více než v roce 2022. Skupina působí také v cestovním ruchu a gastronomii, provozuje například Resort Valachy se čtyřmi hotely s wellness centry a ski areálem ve Velkých Karlovicích na Vsetínsku a Bistrotéku Valachy ve Zlíně. Její firmy zaměstnávají více než 3000 lidí.

Na začátku dubna povolil Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) skupině HP Tronic a slovenské NAY vytvořit společný holding pod názvem HP Invest. Společnost NAY působí na slovenském trhu přes 30 let. Od roku 1992 začala budovat vlastní síť maloobchodních prodejen. V roce 1998 vytvořila koncept velkoplošných prodejen pod registrovanou značkou NAY Elektrodom, který postupně rozšířila po celém Slovensku. V roce 2014 odkoupila síť prodejen Electro World na Slovensku a v České republice.

Provozní zisk majitele Datartu loni klesl pod miliardu

Provozní zisk majitele Datartu loni klesl pod miliardu

Tržby zlínské skupiny HP Tronic loni meziročně vzrostly o pět procent na 25,3 miliardy korun. Provozní zisk EBITDA (před započtením daní, úroků a odpisů) činil 942 milionů korun, proti roku 2021 klesl v důsledku neočekávané ekonomické a mezinárodní situace o 350 milionů korun. Součástí skupiny je maloobchodní prodejce spotřební elektroniky Datart i výrobce Eta.

Přečíst článek

„Je symbolické, že stejně jako byl vstup Genesis podmínkou pro začátek jedné éry v historii naší firmy, i jeho výstup je jednou z nutných podmínek pro to, abychom mohli začít psát úplně novou kapitolu a realizovat výzvu v podobě spojení se skupinou NAY. Dalšími nezbytnými podmínkami pro realizaci tohoto záměru jsou povolení ze strany českého a slovenského antimonopolního úřadu. Zatímco od českého Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže kladné rozhodnutí již máme, na rozhodnutí slovenského Protimonopolného úradu stále ještě čekáme,“ uvedl Večeřa.

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.

Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.

Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.

Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Související

Doporučujeme