Reklama

Čuprův Rohlík loni vydělal 50 milionů při obratu přes sedm miliard

Tomáš Čupr
ČTK

Ziskovost skupiny Rohlík byla v loňském finančním roce poznamenána náklady spojenými se sháněním peněz na další rozvoj jako jsou platby poradcům a právníkům, poznamenal její zakladatel Tomáš Čupr. Letos počítá se čtyřnásobným ziskem.

Rohlík Group, do které patří on-line prodejce Rohlík.cz, vykáže za uplynulý finanční rok, který skončil v dubnu, zisk zhruba 50 milionů korun s obratem 7,36 miliardy korun. Ziskovost by podle Čupra byla kolem 200 milionů korun nebýt nákladů spojených s expanzí. Dříve skupina hovořila o obratu kolem 300 milionů euro (asi 7,7 miliardy korun).

„Máme velmi podobná očekávání i pro rok 2021,” dodal o dvěstěmilionovém zisku. Podle něj je firma zisková od roku 2019. „Do roku 2018 byla EBITDA strašný průšvih,” dodal. EBITDA je hospodářský výsledek před započtením úroků, daní a odpisů.

Rohlík expanduje do Německa, začal rozvážet v Mnichově pod značkou knuspr.de

Čuprův Rohlík začíná rozvážet i v Německu. Cílí až na 30 milionů zákazníků

On-line prodejce potravin Rohlik Group vstoupil na německý trh. Pod značkou Knuspr.de začal objednávky rozvážet v Mnichově, v zimě bude dostupný zákazníkům také ve Frankfurtu.

Přečíst článek

Rohlik Group získal letos na jaře od investorů 190 milionů eur (asi pět miliard korun). Finance firmě pomohly k rychlejší expanzi na stávajících trzích, se vstupem na německý trh, ale i v pokračování investic do technologií a zlepšování služby. Hlavními investory byl fond Partech, který vznikl v San Francisku a Paříži, a globální společnost Index Ventures. Ta podporuje například potravinářské a logistické start-upy jako Deliveroo, Just Eat a Good Eggs. Dále investice do Rohlik Group poskytly Evropská banka pro obnovu a rozvoj (EBRD), J&T Banka, nezávislý globální investor Quadrille Capital, česká rodinná investiční kancelář R2G a dosavadní investor Enern.

Firma nyní spouští možnost nákupů v zálohovaných vratných recyklovaných plastových taškách.

Reklama

Rohlik.cz funguje v České republice od roku 2014, předloni vstoupila společnost na maďarský trh, loni v prosinci do Rakouska.

Ondřej Krátký, CEO Liftago

Ondřej Krátký: Liftago není jen taxi, budujeme firmu na dalších sto let

Stále ještě mladý manažer Ondřej Krátký již čtyři roky vede společnost Liftago. Firma, která propojuje taxikáře se zákazníky mobilní aplikací, přežila rok a půl s covidem. Zeštíhlela, ale žije. Místo chybějících zákazníků začala víc vozit balíky. Kam Krátký firmu povede dál?

Přečíst článek

Obchod Marks & Spencer na Václavském náměstí v Praze

Český Marks & Spencer definitivně mění pobočky. Skončil s čerstvým zbožím

Mražené zboží a trvanlivé potraviny místo čedaru a skotského lososa. Brexit připravil Čechy o čerstvé britské potraviny.

Přečíst článek

Reklama

Související

Reklama
Doporučujeme