Čuprův Rohlík loni vydělal 50 milionů při obratu přes sedm miliard
Ziskovost skupiny Rohlík byla v loňském finančním roce poznamenána náklady spojenými se sháněním peněz na další rozvoj jako jsou platby poradcům a právníkům, poznamenal její zakladatel Tomáš Čupr. Letos počítá se čtyřnásobným ziskem.
Rohlík Group, do které patří on-line prodejce Rohlík.cz, vykáže za uplynulý finanční rok, který skončil v dubnu, zisk zhruba 50 milionů korun s obratem 7,36 miliardy korun. Ziskovost by podle Čupra byla kolem 200 milionů korun nebýt nákladů spojených s expanzí. Dříve skupina hovořila o obratu kolem 300 milionů euro (asi 7,7 miliardy korun).
„Máme velmi podobná očekávání i pro rok 2021,” dodal o dvěstěmilionovém zisku. Podle něj je firma zisková od roku 2019. „Do roku 2018 byla EBITDA strašný průšvih,” dodal. EBITDA je hospodářský výsledek před započtením úroků, daní a odpisů.
On-line prodejce potravin Rohlik Group vstoupil na německý trh. Pod značkou Knuspr.de začal objednávky rozvážet v Mnichově, v zimě bude dostupný zákazníkům také ve Frankfurtu.
Čuprův Rohlík začíná rozvážet i v Německu. Cílí až na 30 milionů zákazníků
Zprávy z firem
Rohlik Group získal letos na jaře od investorů 190 milionů eur (asi pět miliard korun). Finance firmě pomohly k rychlejší expanzi na stávajících trzích, se vstupem na německý trh, ale i v pokračování investic do technologií a zlepšování služby. Hlavními investory byl fond Partech, který vznikl v San Francisku a Paříži, a globální společnost Index Ventures. Ta podporuje například potravinářské a logistické start-upy jako Deliveroo, Just Eat a Good Eggs. Dále investice do Rohlik Group poskytly Evropská banka pro obnovu a rozvoj (EBRD), J&T Banka, nezávislý globální investor Quadrille Capital, česká rodinná investiční kancelář R2G a dosavadní investor Enern.
Firma nyní spouští možnost nákupů v zálohovaných vratných recyklovaných plastových taškách.
Rohlik.cz funguje v České republice od roku 2014, předloni vstoupila společnost na maďarský trh, loni v prosinci do Rakouska.
Stále ještě mladý manažer Ondřej Krátký již čtyři roky vede společnost Liftago. Firma, která propojuje taxikáře se zákazníky mobilní aplikací, přežila rok a půl s covidem. Zeštíhlela, ale žije. Místo chybějících zákazníků začala víc vozit balíky. Kam Krátký firmu povede dál?
Ondřej Krátký: Liftago není jen taxi, budujeme firmu na dalších sto let
Zprávy z firem
Mražené zboží a trvanlivé potraviny místo čedaru a skotského lososa. Brexit připravil Čechy o čerstvé britské potraviny.
Český Marks & Spencer definitivně mění pobočky. Skončil s čerstvým zbožím
Zprávy z firem
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.