Carlsberg našel kupce pro své ruské aktivity a definitivně se stahuje z tamního trhu
                            Dánský pivovar Carlsberg našel kupce pro své aktivity v Rusku, odkud se rozhodl stáhnout v důsledku ruské invaze na Ukrajinu. Firma oznámila, že podepsala dohodu o prodeji ruských aktivit. Nezveřejnila však jméno kupce ani hodnotu transakce. Upozornila, že transakce ještě musí projít schvalovacím procesem v Rusku, takže termín jejího dokončení zůstává nejistý.
Společnost Carlsberg o svých plánech na odchod z Ruska informovala již koncem loňského března. "Podpis dohody o prodeji ruských aktivit je velmi důležitým mezníkem v tomto složitém procesu," uvedl šéf firmy Cees ’t Hart. "Nyní doufáme v získání potřebných regulačních povolení," dodal.
Podle analytika Mikkela Emila Jensena ze společnosti Sydbank není jisté, zda Carlsberg potřebná povolení získá. "Kroky ruských úřadů se těžko předpovídají," řekl Jensen agentuře Reuters.
Země Evropské unie formálně přijaly jedenáctý balík sankcí proti Rusku, jehož cílem je především znemožnit Moskvě obcházení dříve zavedených omezení. Informovala o tom Rada EU zastupující členské státy.
	EU přitvrdí v tažení proti lodím, které pašují do Evropy ruskou ropu
		Politika
		
Carlsberg loni uvedl, že v souvislosti se svým rozhodnutím ukončit aktivity v Rusku bude muset přikročit k odpisům majetku v hodnotě téměř deset miliard dánských korun (téměř 32 miliard korun). V roce 2021, tedy před začátkem ruského útoku na Ukrajinu, se Rusko na celkových tržbách podniku podílelo deseti procenty a na celkovém provozním zisku šesti procenty.
Společnost Carlsberg v Rusku zaměstnává více než 8000 lidí. V roce 2008 firma získala plnou kontrolu nad největším ruským výrobcem piva Baltika.
Carlsberg patří mezi největší producenty piva na světě a působí také v České republice, kde v roce 2014 koupil jedenapadesátiprocentní podíl v Žateckém pivovaru.
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.