Bistro.sk kupuje nizozemská služba Just Eat Takeway. Zaplatí víc než miliardu
Mezinárodní donášková služba Just Eat Takeaway.com kupuje od vydavatelství Ringier Axel Springer Media největší online donáškovou službu jídla na Slovensku Bistro.sk.
Hodnota transakce činí téměř 50 milionů eur (1,28 miliardy korun) a dokončena bude v příštích měsících. Napsal to dnes portál Aktuality.sk, který patří do zmíněného vydavatelství.
Bistro.sk začalo poskytovat služby v roce 2013, v nabídce má téměř 2 tisíce restaurací a jeho služeb využívá přes 400 tisíc zákazníků. Vydavatelství Ringier uvedlo, že transakce je součástí jeho plánu zaměřovat se na slovenském trhu na on-line média, inzertní a komunitní portály.
Loňský lockdown připravil Pivovary Staropramen o stamilionové provozní zisky. I tak ale rok uzavřely s čistým ziskem ve výši 807 milionů korun. Pomohly dividendy z dceřiných společností.
Pivovary Staropramen připravil lockdown o stamiliony. Exportu se dařilo
Zprávy z firem
„Když jsem před sedmi lety kupoval první tiskárnu na objednávky pro restaurace, ani jsem netušil, jak úspěšný příběh napíšeme. Dnes je Bistro.sk jedničkou mezi on-line donáškovými službami jídla na Slovensku,” uvedl zakladatel Bistro.sk a akcionář slovenské divize Ringier Axel Springer Milan Dubec.
Just Eat Takeaway.com se sídlem v Nizozemsku podniká ve více než dvou desítkách zemí, kromě Evropy také například ve Spojených státech a v Austrálii.
Ringier provozuje na Slovensku několika portálů včetně zpravodajského webu Aktuality.sk, dále největší realitní a automobilové inzertní portály, jakož i on-line komunitní portál.
V reakci na rostoucí inflaci zvedla Česká národní banka (ČNB) koncem června úrokové sazby. V postpandemické době patřila k prvním z centrálních bank rozvinutých zemí, které se k takovému kroku uchýlily. „Myslím si, že se mohou relativně brzy dostavit kýžené efekty: určité ochlazení a zmírnění inflace,“ říká v rozhovoru pro server newstream.cz ekonom a bývalý guvernér Národní banky Slovenska Ivan Šramko, který je poradcem českých miliardářů.
Slovensko nevyužilo dobré časy, má větší dluh než Česko, říká exguvernér Šramko
Money
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.