Automobilka Škoda Auto zdvojnásobila od začátku roku provozní zisk
Automobilka Škoda Auto v období od ledna do září téměř zdvojnásobila provozní zisk na 900 milionů eur (zhruba 23 miliard korun) ze 469 milionů eur před rokem. Uvedl to mateřský koncern automobilky Škoda Auto Volkswagen. K růstu provozního zisku přispěl příznivý vývoj měnových kurzů a marží.
Tržby společnosti Škoda Auto se v prvních třech čtvrtletích letošního roku zvýšily na 13,329 miliardy eur (zhruba 343 miliard korun) z 12,038 miliardy eur ve stejném loňském období. Objem prodeje zůstal téměř beze změny na zhruba 596 tisících vozech, plyne ze zprávy Volkswagenu.
Mateřský koncern ve výsledkové zprávě poukázal na silnou poptávku po sportovně-užitkových modelech Škoda Kamiq a Karoq. Upozornil, že mezi zákazníky byl ve velké oblibě rovněž elektromobil Škoda Enyaq iV.
Automobilky čelí celosvětově dalšímu závažnému problému. Vedle kritického nedostatku čipů, který zastavil výrobu například ve Škodě Auto, čelí rostoucím potížím se zajištěním dodávek hořčíku. Ten je přitom zcela nepostradatelnou součástí každého auta. Bez něj si prakticky nelze představit výrobu hliníkových slitin a plátů, které dělají auto autem, neboť jsou obsaženy v kdejaké součásti vozu od volantu přes nádrž na pohonné hmoty až po motor.
Lukáš Kovanda: Hořčíkový hladomor. Ojetiny mohou stát víc než nový vůz
Názory
Automobilový průmysl po celém světě loni citelně zasáhla pandemie covidu-19, která měla dopady na výrobní aktivity i na poptávku. Letos se pak automobilky potýkají s nedostatkem součástek, zejména čipů. Ten nyní narušuje i výrobní aktivity Škody Auto.
Škoda Auto provozuje v České republice tři výrobní závody, vyrábí ale i v Číně, v Rusku, na Slovensku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. Působí na více než 100 trzích.
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.