Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Automobilka Škoda Auto zdvojnásobila od začátku roku provozní zisk

Škoda Auto
iStock
 ČTK

Automobilka Škoda Auto v období od ledna do září téměř zdvojnásobila provozní zisk na 900 milionů eur (zhruba 23 miliard korun) ze 469 milionů eur před rokem. Uvedl to mateřský koncern automobilky Škoda Auto Volkswagen. K růstu provozního zisku přispěl příznivý vývoj měnových kurzů a marží.

Reklama

Tržby společnosti Škoda Auto se v prvních třech čtvrtletích letošního roku zvýšily na 13,329 miliardy eur (zhruba 343 miliard korun) z 12,038 miliardy eur ve stejném loňském období. Objem prodeje zůstal téměř beze změny na zhruba 596 tisících vozech, plyne ze zprávy Volkswagenu.

Mateřský koncern ve výsledkové zprávě poukázal na silnou poptávku po sportovně-užitkových modelech Škoda Kamiq a Karoq. Upozornil, že mezi zákazníky byl ve velké oblibě rovněž elektromobil Škoda Enyaq iV.

Automobilový průmysl, ilustrační foto

Lukáš Kovanda: Hořčíkový hladomor. Ojetiny mohou stát víc než nový vůz

Automobilky čelí celosvětově dalšímu závažnému problému. Vedle kritického nedostatku čipů, který zastavil výrobu například ve Škodě Auto, čelí rostoucím potížím se zajištěním dodávek hořčíku. Ten je přitom zcela nepostradatelnou součástí každého auta. Bez něj si prakticky nelze představit výrobu hliníkových slitin a plátů, které dělají auto autem, neboť jsou obsaženy v kdejaké součásti vozu od volantu přes nádrž na pohonné hmoty až po motor. 

Přečíst článek

Automobilový průmysl po celém světě loni citelně zasáhla pandemie covidu-19, která měla dopady na výrobní aktivity i na poptávku. Letos se pak automobilky potýkají s nedostatkem součástek, zejména čipů. Ten nyní narušuje i výrobní aktivity Škody Auto.

Škoda Auto provozuje v České republice tři výrobní závody, vyrábí ale i v Číně, v Rusku, na Slovensku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. Působí na více než 100 trzích.

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme