Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Britská YouGov koupila za 315 milionů eur firmu zaměřenou na spotřebitelský průzkum

Nákupy (ilustrační foto)
ČTK
 ČTK

Společnost zaměřená na průzkum názorů, motivací, potřeb a mediálních zvyků spotřebitelů YouGov převzala od analytické společnosti GfK její divizi zaměřenou na průzkum nákupního chování domácností v Evropě Consumer Panel Services (CPS GfK) za 315 milionů eur (7,7 miliardy korun).

 Transakce je součástí strategie dalšího růstu YouGov a rozšíří její působení v odvětví spotřebního zboží, uvedla YouGov v prohlášení. Díky akvizici bude moci YouGov nabídnout současně údaje o chování zákazníků i o jejich postojích. Nabídne údaje od toho, kde domácnosti nakupují, až po to, jakým způsobem nakupují.

„Převzetí CPS GfK společností YouGov je převratnou změnou pro společnost CPS GfK, naše klienty a odvětví spotřebního zboží a maloobchodu v celé Evropě,“ uvedl prezident Stefan Heremans. „CPS GfK a YouGov společně umožní klientům porozumět jednotlivým krokům v celém nákupním procesu kupujících - počínaje tím, co a kde nakupují, až po zjištění, proč a jak nakupují - se začleněním reklamy, lokalit a sdělovacích prostředků,“ dodal.

Společnost Samsung

Slabý Samsung. Provozní zisk firmy klesl o 35 procent

Provozní zisk jihokorejské společnosti Samsung Electronics ve čtvrtém čtvrtletí podle předběžných výsledků meziročně klesl o 35 procent na 2,8 bilionu wonů (zhruba 48 miliard korun). Zisk výrazně zaostal za očekáváním analytiků, přetrvávající slabá poptávka po spotřební elektronice totiž převážila nad zlepšenými výsledky divize pro výrobu paměťových čipů, uvedla agentura Reuters.

Přečíst článek

YouGov působí v Severní a Jižní Americe, Evropě, na Blízkém východě, v Asii a Tichomoří a má jednu z největších sítí průzkumů na světě. Ve 37 kancelářích po celém světě má 1800 zaměstnanců a více než 4000 klientů. Jejím cílem je pomáhat světovým značkám, vlastníkům sdělovacích prostředků a agenturám lépe plánovat, uvádět a sledovat jejich marketingové aktivity. Provádí časově neomezený průzkum veřejného mínění mezi 26 miliony registrovaných členů panelu na 55 trzích.

CPS GfK má více než 1100 zaměstnanců, kteří působí na 16 trzích v Evropě, a partnerské panely na dalších dvou trzích. Poznatky společnosti CPS GfK jsou založeny na 18 milionech nákupů uskutečněných tisíci domácností, společnost mapuje více než 1500 prodejců a pokrývá více než 2,1 milionu skladových jednotek.

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.

Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.

Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.

Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Související

Doporučujeme