Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Americké sankce srazily výrobu vozů Lada o deset procent

AvtoVAZ kvůli novým sankcím čeká letos nižší výrobu svých vozů Lada
AvtoVAZ
 ČTK

Ruská automobilka AvtoVAZ snížila odhad výroby svých vozů Lada v letošním roce. Důvodem jsou sankce uvalené Spojenými státy v září.

Reklama

Doposud automobilka předpokládala výrobu 400 tisíc vozů, nově však má být výroba až o deset procent nižší. Uvedla to ruská agentura Interfax s odvoláním na oznámení prezidenta automobilky Maxima Sokolova.

Spojené státy v září uvalily nové sankce zaměřené na ruskou průmyslovou základnu, námořní sektor a dodavatelské technologie a také na závody vyrábějící a opravující ruské zbraňové systémy. Sankce se zaměřily přímo i na AvtoVAZ. Ještě začátkem října Sokolov uváděl, že to, že se firma dostala na sankční seznam USA, její práci výrazně neovlivní, uvedla agentura Reuters.

Ruský prezident Vladimir Putin

Ruskou ekonomiku neskolila pandemie ani válka. Za sebou nechává i německou

Růst ruské ekonomiky překonává všechna expertní očekávání, ukazuje dosavadní slabost sankcí, shrnuje agentura Bloomberg. Dle MMF (a jeho ukazatele HDP na osobu v mezinárodních dolarech roku 2017) letos ruská ekonomika bude o 5,5 procenta silnější než v předcovidovém roce 2019, česká ale o 2,5 procenta slabší.

Přečíst článek

AvtoVAZ je jedničkou na ruském trhu. Ruský automobilový průmysl byl silně závislý na investicích, vybavení a dílech ze zahraničí. Výrazně ho zasáhly dopady západních sankcí kvůli konfliktu na Ukrajině. Prodej nových automobilů se loni propadl o 59 procent a mnoho zahraničních automobilek se z ruského trhu stáhlo.

Vakuum po odcházejících západních společnostech nyní zaplňují čínské automobilky. Šest z deseti nejprodávanějších značek aut na ruském trhu nyní vlastní čínské automobilky. Značka Lada má na trhu téměř třetinový podíl.

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme