Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Obyčejný dopis podraží na 21 korun. Zdraží i Balíkovna České pošty

Česká pošta, ilustrační foto
Česká pošta / Creative Commons / CC BY-SA 4.0
 ČTK

Česká pošta od listopadu zdraží posílání dopisů, balíků i poštovních poukázek. Doručení obyčejného dopisu podraží o dvě koruny na 21 korun, prioritní psaní doručované do druhého dne pak vyjde na 28 korun namísto 26 korun. Důvodem jsou rostoucí náklady, řekl mluvčí pošty Matyáš Vitík. Na zdražení upozornil server Peníze.cz. Cenu za známku na obyčejný dopis pošta zvyšovala naposled v roce 2018, a to o tři koruny.

Reklama

Vzhledem k rostoucím nákladům zejména na energie a pohonné hmoty jsme od 1. listopadu upravili ceník našich služeb. Dochází mj. ke zdražení obyčejného psaní o dvě koruny ze současných 19 korun a z 26 na 28 korun v případě prioritního," uvedl Vitík.

Nová série známek vydaných Royal Mail na památku zesnulé královny Alžběty II.

Pocta Česku. Na nových známkách s Alžbětou II. je i portrét z Pražského hradu

Britská královská pošta Royal Mail vydává čtyři pamětní známky s portréty nedávno zesnulé královny Alžběty II. v různých obdobích její vlády. Známky zachycují panovnici od prvního roku její vlády v roce 1952 až do 90. let 20. století v podobě portrétu nejdéle sloužící britské panovnice při návštěvě Pražského hradu, uvedl server BBC.

Přečíst článek

Základní cenu služby Balíkovna Česká pošta zvýší o deset korun na 75 korun, s dobírkou na 94 korun. Pro registrované uživatele se cena nemění, zůstává na 65 korun bez dobírky a 84 korun s dobírkou.

Podraží i poštovní poukázky

Cena odeslání poštovních a dobírkových poukázek stoupne ve všech případech o pět korun. Základní cena za poslání částky do 5000 korun se tedy od listopadu zvýší na 49 korun u poukázky typu A, na 42 korun u poukázky typu B a na 58 korun u poukázky typu C. Poštovní poukázky pošta zdražila o pět korun už loni v dubnu, kdy zvyšovala i cenu doporučených a cenných psaní.

Česká pošta, ilustrační foto

Rivalové České pošty se stížností v Bruselu neuspěli. Miliardové dotace pro státní podnik jsou oprávněné

Evropská komise (EK) schválila státní podporu České poště. Zamýšlených 7,5 miliardy korun jí v souladu s pravidly Evropské unie náleží jako náhrada za plnění povinnosti univerzální poštovní služby v letech 2018 až 2022, sdělila EK.

Přečíst článek

Od letošního října pošta zpoplatnila službu SIPO i pro bezhotovostní platby formou inkasa z bankovního účtu. Pokud zákazník vyžadoval potvrzení pouze e-mailem, byla služba dosud zdarma. Nově za ní podnik vybírá pět korun.

Pošta loni podle údajů ČTÚ doručila 147,7 milionu obyčejných zásilek do dvou kilogramů, což je o desetinu méně než v předchozím roce. U obyčejných balíků do deseti kilogramů pošta zaznamenala pokles o čtvrtinu na 195 tisíc zásilek.

Česká pošta loni snížila ztrátu o polovinu na 681 milionů korun. V předchozím roce vykázala propad 1,37 miliardy korun. Provozní výnosy vzrostly o 400 milionů na 19,55 miliardy korun. Státní podnik provozuje 3200 poboček a zaměstnává 27 tisíc lidí.

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Česká pošta zdražuje čtyřikrát rychleji, než jaká je inflace. Používá méně nápadnou „salámovou” metodu

Česká pošta zdražuje čtyřikrát rychleji, než jaká je inflace. Používá „salámovou” metodu

Přečíst článek
Česká pošta, ilustrační foto

Lukáš Kovanda: Česká pošta se zdražováním služeb nekončí. Další chystá na leden

Přečíst článek
Pavel Kysilka

Se zdražováním není definitivní konec, čeká nás turbulentní období, říká Pavel Kysilka

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Doporučujeme