FOTOGALERIE: Jak se Brno dostalo na designovou mapu Evropy
Postavili ji v Brně na konci 19. století a pak ji dvakrát rekonstruovali. Nepříliš citlivě. Navíc budova Uměleckoprůmyslového muzea nestačila pojmout narůstající množství exponátů. Díky citlivým zásahům hned několika předních architektů, designérů a umělců se ale nyní dostala na pomyslnou designovou mapu Evropy.
Uměleckoprůmyslové muzeum stojí v Brně od roku 1873 a za dobu svojí existence prošlo dvěma rekonstrukcemi. První, kompletní, proběhla v roce 1945. Opravila válečné škody a současně přidala ve vnitřních prostorách řadu vestaveb a dostaveb. Tyto zásahy se později ukázaly jako necitlivé. Další se Uměleckoprůmyslové muzeum dočkalo na přelomu tisíciletí. Ani jedna z nich ale bohužel nevyřešila ten hlavní problém, nezvýšila kapacitu. Vestavby navíc znehodnocovaly prostor i technicky.
Na výsledek nejnovějších úprav budovy se můžete podívat do následující galerie.
Nově, po přeměně pod taktovkou hned několika předních tuzemských architektů a umělců, Moravská galerie láká na vizuálně zajímavé výstavní prostory. Za zmínku stojí nejenom nové průchozí lávky od studia Olgoj Chorchoj, stejně jako důmyslnné výstavní vitríny designéra Maxima Velčovského nebo kavárna od architekta Marka Štěpána.
Moravská galerie v Brně má ve svých sbírkách přes 200 tisíc uměleckých děl a sídlí v šesti budovách. Šíří sbírek výtvarného umění a designu od středověku po současnot je druhou největší institucí svého druhu v České republice. První příčka patří Národní galerii Praha.
V dalším z dílů pořadu Victory Club na newstream.cz se představí Rony Plesl. Jedna z nejvýraznějších osobností českého designu se v posledních letech stále více soustředí na volnou tvorbu a chce s ní uspět v globální konkurenci.
Umění je jako každý byznys. Musíte investovat, jinak se neprosadíte, říká Rony Plesl
Newstream TV
Připadá mi, že z celého příborového portfolia je úplně nejpodstatnější lžíce. Lžíce je tak samozřejmou součástí našeho života, že často ani nevnímáme její design a z jakého materiálu je vyrobena.
Pavel Maurer: Moje nejoblíbenější lžička je od Kaplického. Tu od Armaniho jsem si nekoupil
Enjoy
Brno roste. A Praha hledá směr
Je tu nové, podzimní číslo magazínu Realitní Club. Zaměřuje na současné trendy ve výstavbě, investicích a dostupnosti bydlení.
Titulní rozhovor patří Radimu Passerovi, který otevírá pohled do zákulisí developerských projektů a rozvoje pražské Brumlovky.
Hlavní tematický blok sedmého vydání magazínu přináší detailní pohled na Brno, které se mění v jedno z nejdynamičtějších měst střední Evropy.
Exkluzivní data z Flat Zone potvrzují, že brněnský realitní trh už dávno není levnější než pražský. Magazín doplňují rozhovory s odborníky, analytiky i vizionáři, kteří určují budoucnost českého developmentu.
V rozsáhlé reportáži i rozhovorech například s Tomášem Vavříkem, šéfem brněnské developerské společnosti Domoplan, a Janem Tesárkem, ředitelem Kanceláře architekta města Brna, magazín mapuje největší proměnu Brna od meziválečného období.
Exkluzivní data z Flat Zone zase potvrzují, že brněnský realitní trh už dávno není levnější než pražský.
A magazín doplňují další rozhovory s odborníky, analytiky i vizionáři, kteří určují budoucnost českého developmentu.
Realitní Club vychází dvakrát ročně a je součástí multiplatformního projektu Newstreamu: zahrnuje rubriky na newstream.cz, tematické eventy a diskusní setkání pod hlavičkou klubu i úspěšný podcast moderovaný Petrou Nehasilovou a Daliborem Martínkem.
Aktuální číslo je k dostání u dobrých prodejců tisku, online a v předplatném na SENDu. Digitální verze magazínu je dostupná na newstream.cz.