Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Letiště Praha sčítá covidové ztráty, cestujících bylo o 80 procent méně

Letiště Praha
Letiště Praha
 ČTK

Skupina Letiště Praha se loni propadla do provozní ztráty 687 milionů korun. Předloni, tedy před nástupem koronavirové pandemie, vykázala provozní zisk 4,7 miliardy korun.

Negativní vliv na hospodaření měla podle ní krize v letecké dopravě způsobená pandemií covidu-19, která zapříčinila pokles počtu cestujících téměř o 80 procent.

Skupina podotkla, že tento stav významně ovlivnil také služby odbavení cestujících i letadel, které poskytuje dceřiná společnost Czech Airlines Handling. Pokles provozu i částečná nejistota na trhu se pak dotkly také segmentu údržby letadel, kterou zajišťuje Czech Airlines Technics. Pražské letiště v roce 2020 odbavilo 3,66 milionu cestujících, což je nejméně za posledních 25 let. V roce 2019 odbavilo letiště téměř 18 milionů cestujících.

Smartwings

Vyskytl se nový problém. Boeing omezí výrobu na polovinu

Americký výrobce letecké techniky Boeing kvůli novému problému ve výrobě omezí montáž letounů 787. Zákazníkům letos dodá méně než polovinu ze zhruba 100 plánovaných strojů.

Přečíst článek

„Při pohledu zpět a při zvážení všech okolností jsme rok 2020 zvládli se ctí. Od začátku jsme krizi vnímali jako příležitost. Využili jsme omezeného provozu a urychlili některé projekty nutné rekonstrukce a modernizace letištní infrastruktury, pokračovali jsme v udržitelnosti i v digitalizaci celého letiště,“ řekl dnes člen představenstva Letiště Praha Jiří Černík. 

Dceřiná Czech Airlines Handling se propadla do provozní ztráty 126 milionů korun proti provoznímu zisku 33 milionů korun předloni, Czech Airlines Technics pak do provozní ztráty 102 milionů korun proti provoznímu zisku 102 milionů korun v roce 2019. Správa Letiště Praha je stoprocentně vlastněná státem a jejím zřizovatelem je ministerstvo financí.

United Airlines

United Airlines posílí flotilu o stovky letadel. Utratí 30 miliard dolarů

Americká letecká společnost United Airlines oznámila svou dosud největší objednávku. Chce růst na domácím trhu, a koupí proto 270 letadel Boeing a Airbus, jejichž katalogová cena přesahuje 30 miliard dolarů.

Přečíst článek

Letiště Václava Havla Praha je největším tuzemským letištěm. kvůli krizi a oslabení provozu propustilo během roku zhruba 600 zaměstnanců. Před krizí mělo asi 2900 pracovníků. V současnosti provoz na letišti postupně roste, stále je však hluboko pod normálem. Samotné letiště bez dceřiných firem dosáhlo loni provozní ztráty 459 milionů korun proti provoznímu zisku 4,5 miliardy korun v roce 2019.

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.

Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.

Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.

Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Související

Expertky varují: Češky čeká delší, ale chudší stáří. Změní na tom něco mladá generace?

Přečíst článek
Doporučujeme