Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Češi si oblíbili hybridy. Letošní prodeje už jsou oproti loňsku téměř dvojnásobné

Hybrid
Toyota

Češi vykročili směrem k elektrifikované budoucnosti. Prodeje hybridních a elektrických vozů tak už tvoří 12 procent z celkových prodejů nových aut. V kategorii elektromobilů byla nejprodávanější značkou Škoda. Vyplývá to z aktuálních údajů Svazu dovozců automobilů.

Prodej nových osobních aut na hybridní pohon za 11 měsíců letošního roku stoupl v Česku o 91 procent na 20 856 vozů. Z toho plug-in hybridy do zásuvky rostly o 112 procent na prodaných 3 427 aut. Počet registrovaných nových elektromobilů vzrostl o desetinu na 2 313 aut. Letos se v tuzemsku také prodalo prvních osm vozů na vodík.

Celkový prodej nových osobních aut se od ledna do konce listopadu zvýšil o 4,4 procenta na 190 668 vozů. Hybridní a elektrické vozy tak tvořily přes 12 procent trhu.

Tesla, nabíjení vozu Model X

Každé páté auto prodané v EU je elektromobil, v Česku je zájem o hybridy

Téměř každé páté auto, které se ve třetím čtvrtletí prodalo v zemích Evropské unie, byl elektromobil. Dál klesal podíl aut se spalovacím motorem, uvedlo ve své zprávě Evropské sdružení výrobců automobilů (ACEA). V České republice je zájem spíše o plug-in hybridy, jejichž prodeje od července do září vzrostly o více než sto procent, nárůst u aut na baterii byl rovněž téměř pětinový jako v unii.

Přečíst článek

Prodej vozů s hybridním pohonem je podle šéfa české Toyoty Martina Pelešky prvním krokem směrem k elektrifikované budoucnosti. „U Toyoty tvoří full hybridy a plug-in hybridy již přes 70 procent prodejů osobních vozů, u Lexusu je to přes 90 procent. I díky hybridům Toyota v listopadu zaznamenala nárůst o 7,5 procenta a získala pozici číslo tři na trhu osobních a lehkých užitkových vozidel, zatímco celý trh o sedm procent klesal,“ dodal.

Nejvíce hybridních vozů prodala Toyota s 5 292 zaregistrovanými vozy, následuje Ford s 2 687 hybridy a Suzuki s 2 131 registracemi. Domácí Škoda prodala celkem 1 873 vozů Octavia a Superb na hybridní pohon.

Stavba první evropské továrny automobilky Tesla nedaleko Berlína je v plné proudu.

První evropská fabrika Tesly by mohla začít vyrábět elektroauta ještě letos

Elon Musk, nejbohatší muž na světě a zakladatel automobilky Tesla, už brzy přestřihne slavnostní pásku u vstupu do zbrusu nové fabriky. První evropská továrna Tesly, která se staví nedaleko Berlína, by mohla začít vyrábět ještě letos. Prohlásil to braniborský ministr hospodářství Jörg Steinbach.

Přečíst článek

V kategorii elektromobilů byla nejprodávanější značkou Škoda se 739 vozy, druhý skončil Volkswagen s 261 bateriovými auty a třetí je značka Hyundai, která prodala o čtyři vozy méně. Na čtvrté příčce je Tesla. „Přibližně každé čtvrté registrované osobní bateriové elektrické vozidlo v letošním roce bylo Škoda Enyaq, která zaznamenala 645 registrací, tedy 28 procent ze všech letošních osobních elektromobilů. Následovaly modely Hyundai Kona s 193 prodeji, Tesla Model 3 s 184 prodeji a Volkswagen ID.4 se 139 prodeji,“ uvedl ředitel Centra dopravního výzkumu (CDV) Jindřich Frič.

Počet značek, které registrují nová plynová vozidla, je podle údajů CDV ve srovnání s těmi elektrickými velmi omezený. Například CNG vozy v letošním roce registrovalo pět značek, LPG pak pouze tři. Bateriová elektrická vozidla prodávalo 24 značek, plug-in hybridní také 24 a elektrická vozidla s palivovými články dvě značky.

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.

Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.

Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.

Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Související

Doporučujeme