Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Maloobchodní tržby zrychlily, Češi nakupují stále víc po internetu

AlzaBox - Český Brod
Alza
 ČTK

Maloobchodní tržby v Česku v červnu sedmý měsíc po sobě meziročně stouply. Růst zrychlil na 4,4 procenta z květnových revidovaných tří procent, nejvíc k tomu přispěl internetový prodej. Meziměsíčně tržby obchodníků bez započtení prodejů a oprav motorových vozidel stouply o 0,7 procenta. Vyplývá to z údajů Českého statistického úřadu (ČSÚ).

„Meziroční růst maloobchodních tržeb po očištění o cenové vlivy pokračoval sedmý měsíc v řadě. Zvýšily se tržby za prodej potravin, nepotravinářského zboží i pohonných hmot. Nejvíce rostly tržby internetovým a zásilkovým obchodům a prodejnám s kosmetickými a toaletními výrobky," uvedla vedoucí oddělení statistiky obchodu, dopravy a služeb ČSÚ Jana Gotvaldová.

Tržby za nepotravinářské zboží vzrostly v červnu ve srovnání se stejným obdobím loňského roku o 6,4 procenta, za pohonné hmoty a za potraviny se zvýšily shodně o 2,5 procenta.

Fastfood Wendy’s

Češi dostanou další porci kalorií. Na trh vstoupí americký řetězec Wendy’s

Na český trh vstoupí další světový řetězec s rychlým občerstvením Wendy’s, od roku 2023 se jedná už o třetí globální značku nabízející převážně hamburgery, která otevře pobočku v Česku.

Přečíst článek

Za zábavu a sport lidé utrácejí míň

Internetovým a zásilkovým obchodům tržby vzrostly o 22 procent. Specializované prodejny s kosmetickými a toaletními výrobky zaznamenaly meziroční růst o 18,9 procenta, s farmaceutickým a zdravotnickým zbožím o 6,4 procenta, s počítačovým a komunikačním zařízením o 1,1 procenta a s oděvy a obuví o 0,2 procenta. Naopak v prodejnách s výrobky pro domácnost klesly tržby o 2,9 procenta a s výrobky pro kulturu, sport a rekreaci o 0,5 procenta.

V nespecializovaných prodejnách s převahou potravin se tržby zvýšily o 2,9 procenta a ve specializovaných prodejnách potravin se naopak snížily o 1,4 procenta. Tržby v nespecializovaných prodejnách s převahou nepotravinářského zboží vzrostly o 14,9 procenta, konstatoval ČSÚ.

Oproti květnu se tržby v maloobchodě kromě motorových vozidel v červnu zvýšily o 0,7 procenta - za nepotravinářské zboží vzrostly meziměsíčně o 1,6 procenta a za pohonné hmoty o jedno procento, naopak za potraviny klesly o 0,8 procenta.

Tržby za prodej a opravy motorových vozidel meziměsíčně vzrostly o 0,6 procenta. Meziročně se zvýšily o 3,1 procenta, přičemž za prodej motorových vozidel včetně náhradních dílů stouply o 3,2 procenta a za opravy motorových vozidel o 2,7 procenta.

Češi víc utrácejí, ale pořád s opatrností. Ukazují čerstvá data statistiků

Maloobchodní tržby v Česku v dubnu pátý měsíc v řadě meziročně stouply. Růst mírně zpomalil na 5,3 procenta, v březnu podle revidovaných údajů činil 5,8 procenta. Meziměsíčně tržby bez započtení prodejů a oprav motorových vozidel stagnovaly. Vyplývá to z čerstvých dat Českého statistického úřadu (ČSÚ).

Přečíst článek

ČNB

ČNB snížila základní úrokovou sazbu o čtvrt procenta a zhoršila výhled ekonomiky

Bankovní rada České národní banky (ČNB) snížila základní úrokovou sazbu o čtvrt procentního bodu na 4,5 procenta. Sazba se dostala na nejnižší úroveň od počátku února 2022. Zpomalení uvolňování měnové politiky po čtyřech předchozích sníženích sazby o půl procenta odpovídá očekávání finančního trhu.

Přečíst článek

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.

Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.

Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.

Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Související

Doporučujeme