Ekonomická nálada v Česku stoupla, vede si lépe než celá EU
Ekonomická nálada v Česku se v srpnu třetí měsíc za sebou zlepšila. Země si tak vede lépe než v průměru celá EU, vyplývá z aktuálních údajů Evropské komise.
Ekonomická nálada v Evropské unii se v srpnu sedmý měsíc za sebou zhoršila, v České republice se však třetí měsíc za sebou zlepšila. Vyplývá to z údajů Evropské komise (EK). Index ekonomické nálady v EU se v srpnu podle těchto údajů meziměsíčně snížil o 0,6 bodu na 92,9 bodu, zatímco v Česku o 7,3 bodu vzrostl a dostal se na 91,2 bodu.
Růst německé ekonomiky se ve druhém čtvrtletí zastavil, hrubý domácí produkt (HDP) zůstal ve srovnání s předchozím čtvrtletím beze změny. Vyplývá to z rychlého odhadu, který zveřejnil spolkový statistický úřad. V meziročním srovnání ekonomika podle sezonně, cenově a kalendářně očištěných údajů o 0,2 procenta klesla.AKTUALIZOVÁNO: Špatná zpráva i pro Česko. Růst německé ekonomiky se zastavil
Money
Nálada se v EU zhoršila ve všech sledovaných kategoriích, tedy v průmyslu, službách, maloobchodě, stavebnictví i mezi spotřebiteli. Z největších ekonomik EU vykázaly pokles ekonomické nálady například Francie, Německo a Itálie, zatímco ve Španělsku a Polsku se nálada zlepšila.
Polepšil si průmysl, služby a stavebnictví
V České republice se nálada v srpnu zlepšila v průmyslu, ve službách a ve stavebnictví. V maloobchodě se naopak zhoršila, zatímco mezi spotřebiteli zůstala beze změny, plyne z údajů EK.
Statistický úřad Eurostat tento měsíc oznámil, že růst ekonomiky EU se ve druhém čtvrtletí zastavil. Hrubý domácí produkt (HDP) zůstal beze změny proti prvnímu kvartálu, ve kterém se zvýšil o 0,2 procenta. Česká ekonomika ve druhém čtvrtletí naopak o 0,1 procenta vzrostla po stagnaci v prvním kvartálu.
Důvěra v českou ekonomiku byla letos v červenci ve všech klíčových segmentech slabší, než odpovídá dlouhodobému průměru uplynulých dvaceti let. Přesto však souhrnný ukazatel celkové důvěry v ekonomiku vykazuje mírné zlepšení oproti červnové hodnotě. Toto zlepšení má na svědomí zejména segment spotřebitelů, zatímco segment podnikatelů vykazuje oproti červnu jen takřka neznatelné zvýšení důvěry v ekonomiku, říká hlavní ekonom Trinity Bank Lukáš Kovanda.Lukáš Kovanda: Čeští spotřebitelé se přestávají bát inflace, jejich nálada meziročně výrazně stoupla
Názory
Magazín newstream CLUB
Jak vytvářet odkaz pro příští generace? Odpovědi z byznysového světa, ale i od výrazných osobností společenského života nabízí třetí číslo magazínu newstream CLUB, který právě vychází.
Na obálce byznysově - lifestylového čtvrtletníku je František Kinský, legendární šlechtic, který vypráví, jak se v jejich rodě dědí nikoli majetek, ale zodpovědnost a služba.
Hvězdami jarního čísla jsou dále mimo jiné Silke Horáková (Albatros), Luděk Sekyra (Sekyra Group), Zbyněk Frolík (Linet) nebo architekt Václav Aulický či umělec Milan Knížák.
Magazín se věnuje tématům dlouhodobých investic, předávání majetku v rámci rodinných klanů, tradičním českým značkám či tomu, jak developeři společně s architekty mění tvář měst na dlouhá staletí.
Magazín přináší inspirativní čtení, které má čtenáře motivovat k tomu, aby zkusili i ve své profesi či hobby vytvářet věci s trvalejší vizí.
K dostání je v síti PNS i online. Nově také v elektronické podobě v našem e-shopu.