Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Headhunter Bubeník: Skvělý manažer dělá šťastnými podřízené i akcionáře

Adéla Maixnerová

Plánovat, vést, delegovat a vyhodnocovat. To je denní chleba manažera. Nemůže se jím stát kde kdo. Jaké vlastnosti a dovednosti má mít dobrý manažer, přiblížil v rozhovor pro FreshStart Jan Bubeník, headhunter a majitel společnosti Bubenik Partners.

Reklama

Jan Bubeník se výběrem top manažerů zabývá už přes dvacet let. A jak se podle něj pozná skvělý manažer?

Je to člověk, který se nebojí se dělat rozhodnutí. I za předpokladu, že nemá dost informací

U manažerské pozice je potřeba umět rychle jednat. Často musí udělat rozhodnutí i ve chvíli, kdy nemá všechny informace, které by mu mohly pomoct. Nesmí se bát rozhodnout se podle svého nejlepšího uvážení. V případě kritiky musí dokázat své rozhodnutí odůvodnit a postavit se za něj.

Je autentický

Aby byl manažer dobrým vzorem pro svůj tým, měl by být autentický. Být sám sebou, se svým týmem sdílet úspěchy i neúspěchy. Tím se vytvoří důvěrné prostředí, kde se ostatní členové týmu budou cítit dobře a nebudou mít strach podělit se o své myšlenky a názory, které často mohou přispět k růstu týmu nebo celé firmy.

Jan Bubeník v pořadu Značka: Osobně
video

Jan Bubeník: Každý něco sbírá. Já sbírám vztahy

„Dostávám otázky, jak dělám networking. Já ho ale nedělám, přirozeně se o lidi zajímám a snažím se být užitečný.“ Prozradil na sebe v pořadu Newstreamu Značka: Osobně Jan Bubeník, zakladatel a majitel jedné z prestižních headhunterských společností v České republice Bubeník Partners. „Když budujete vztahy transakčně, je to z toho cítit,“ dodal.

Přečíst článek

Reklama

Komunikuje

Další opravdu důležitou schopností, kterou Bubeník vypíchl, je komunikativnost. Žádný vztah bez otevřené komunikace nefunguje. Proto musí manažer komunikovat svá očekávání, poskytovat zpětnou vazbu nebo dokázat vytknout věci, se kterými není spokojený.

Efektivně zadává a deleguje úkoly

Pro efektivní práci manažera je potřeba umět zadávat a delegovat úkoly svému týmu podle jejich schopností a dovedností. Nesmí sklouznout k mikromanagementu, který bude jen obírat o čas. Řešení je nechat každého, ať si pracuje na tom, v čem je dobrý. Jen tak dosáhne tým rychle kvalitních výsledků.

Dokáže vybrat správnou pozici pro své podřízené

Dobrý manažer musí být empatický. Je důležité naslouchat svým podřízeným a rozumět jejich potřebám. Díky tomu dokáže přiřadit jednotlivým lidem příslušné pozice, na kterých se jim bude dařit a budou tam spokojenější.

A jaké další schopnosti definují dobrého manažera?

Schopnost tým inspirovat a motivovat 

V dnešní době už často lidem nestačí velké číslo na výplatní pásce, říká Bubeník a dodává: „Chtějí dělat práci, která má smysl a přináší výsledky. Pokud manažer pochopí cíle firmy, je pak jednodušší je přenést do svého týmu a zajistit tak, aby se lidé v něm cítili užiteční a potřební.”

Tým mohou motivovat i zdánlivé maličkosti, jako je pohodlnější a modernější pracovní prostředí.

Více o manažerských schopnostech čtěte v článku na FreshStart.cz. Celý rozhovor s headhunterem Janem Bubeníkem se spouští v úvodu tohoto článku. 

Jan Bubeník

Lovec talentů Jan Bubeník: Mladí chtějí spíš dělat dobro, než vydělávat peníze

Nepředvídatelnost charakterizuje dnešní dobu. Manažer si musí umět poradit a řídit firmu, i když nemá dostatek informací, říká známý headhunter Jan Bubeník. Důležitá je autenticita a přežít lze jen tak, že šéf umožní i dělat chyby, dodává. Důležité jsou také hodnoty. „Myslím, že chytří, zvědaví lidé se vždycky zajímali o kontext toho, jestli počínání té které firmy má ještě nějaký přesah, jestli tvoří mimo zisku ještě nějaké dobro nebo nějakou hodnotu,“ říká Bubeník v rozhovoru pro magazín Newstream CLUB.

Přečíst článek

Magazín newstream CLUB

Hlavním tématem letního čísla magazínu Newstream CLUB je Česko-Slovensko, s podtitulem Dvě země, jeden trh. 

V rozhovoru se představuje Karel Vágner, marketér a podnikatel v řadě úspěšných projektů, známý také spoluprací s manželkou a úspěšnou modelkou Simonou Krainovou.

Další osobnosti jako Igor Rattaj se zamýšlejí nad rozdíly mezi podnikáním v Česku a na Slovensku. O umělé inteligenci hovoří česko-slovenská investorka Andrea Ferancová Bartoňová, o veřejnosti a kultuře slovenský bestsellerista Jozef Karika. Uznávaný chef Marcel Ihnačák prozrazuje, která z obou kuchyní je „lepší“. Marketér Milan Šemelák s klientem Williamem Rudolfem Lobkowiczem mluví o tom, jak přetvořit odkaz šlechtického rodu do moderní doby.

Magazín přináší inspirativní čtení, které má čtenáře motivovat k tomu, aby zkusili i ve své profesi či hobby vytvářet věci s trvalejší vizí. 

K dostání je v síti PNS i online. Nově také v elektronické podobě v našem e-shopu.

Související témata 

Nástupnictví

Miliardáři

Umění

Filantropie

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme