Polsko je v kurzu nejen kvůli nákupům. Turistů z Česka je stejně jako z Itálie či Francie

V Polsku se loni ubytovalo 230 tisíc lidí z Česka, což bylo o 36 procent víc než v předcovidovém roce 2019. Zájem českých turistů o Polsko se tak vyrovnává počtům návštěvníků z Itálie nebo Francie, uvedl ke čtvrtečnímu otevření polské turistické informační kanceláře v Praze její ředitel Pavel Trojan.
V letošním prvním čtvrtletí počet ubytovaných z Česka vzrostl v Polsku proti prvnímu čtvrtletí 2019 o 95 procent. V loňském roce byli Češi jedním z mála národů, u kterých oproti roku 2019 zaznamenalo Polsko nárůst počtu turistů využívajících ubytovací kapacity.
Polsko prodlouží platnost nulové sazby daně z přidané hodnoty (DPH) u některých základních potravin do konce letošního roku. Napsal to polský premiér Mateusz Morawiecki na svém facebookovém účtu. Mezi českými spotřebiteli jsou nyní nákupy v Polsku populární kvůli relativně nízkým cenám řady zboží.
Polsko bude pro Čechy i nadále nákupním rájem. Vláda prodloužila nulovou DPH u potravin
Politika
„Zlomové bylo v kontextu rychlého nárůstu zájmu, a tedy počtu českých turistů v Polsku, nejprve Euro 2012, během kterého čeští fanoušci podpořili svůj tým při třech zápasech ve Vratislavi, a poté období pandemie, kdy se Polsko stalo pro naše jižní sousedy jednou z nejbezpečnějších a nejotevřenějších zemí. Letos počítáme s rekordní přítomností Čechů u Baltského moře," uvedl ředitel Polské turistické organizace Rafal Szmytke.
Šestnáctá polská kancelář ve světě
Polská turistická informační kancelář sídlí v pražském Domě Radost na ŽIžkově. Pro veřejnost je otevřená po domluvě, řekl Trojan. Připravila například putovní propagační kampaň, která letos v březnu zavítala do Prahy, Brna, Ostravy, Bratislavy a Košic.
Polský autobusový dopravce PKS Gdynia zruší svou linku 666 na poloostrov Hel, který je vyhledávanou turistickou lokalitou. Od 24. června linka dostane číslo 669, informuje agentura Reuters. Mluvčí dopravce uvedl, že společnost dostávala pravidelně stížnosti na název linky, který veřejně kritizovaly i některé křesťanské skupiny.
Stížnosti zabraly. Polská “highway to Hel” s autobusovou linkou č. 666 končí
Enjoy
Pražská pobočka se stala šestnáctou zahraniční kanceláří Polské turistické organizace ve světě. Propagaci polských turistických atraktivit v Česku a na Slovensku dosud řídila centrála organizace ve Varšavě.
Turistů z Česka do Polska míří méně než opačným směrem. Za letošní první čtvrtletí se podle údajů Českého statistického úřadu v Česku ubytovalo víc než 133 tisíc lidí z Polska, což bylo meziročně o 70,5 procenta víc. Poláci jsou tak v Česku třetími nejčastějšími návštěvníky po Němcích a Slovácích. V prvním čtvrtletí předcovidového roku 2019 byl ale zájem ještě větší, v ČR se tehdy ubytovalo téměř 137 tisíc lidí z Polska.
Zahraniční turisté v Česku utratili za první čtvrtletí více peněz, než ve stejném období loni, ale méně než v posledním předcovidovém roce 2019. Naopak čeští turisté si spravili chuť a od ledna do března utratili více jak loni, tak před covidem, vyplývá z údajů státní agentury CzechTourism.
Čeští turisté při chuti. Do března za dovolenou v zahraničí utratili více než před covidem
Money
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.