Podívejte se na nejrychlejší vlak v Evropě. Jezdit bude mezi Londýnem a Birminghamem
Cesta z Londýna do Birminghamu se do konce tohoto desetiletí významně zkrátí, téměř na polovinu času. Na právě vznikající trati HS2 totiž bude jezdit nejrychlejší vlak v Evropě, který dosahuje rychlosti 360 kilometrů v hodině. Británie si u společnosti Hitachi objednala 54 souprav.
Japonská společnost Hitachi a její francouzský partner Alstom v Británii podepsaly kontrakt na dodávku 54 vysokorychlostních vlakových souprav v hodnotě dvou miliard liber (60 miliard korun), uvedl provozovatel nové vysokorychlostní tratě HS2. S výrobou se má začít v roce 2025.
Vlakové soupravy s osmi vagony dlouhé 200 metrů se budou vyrábět ve dvou závodech v Británii. Podle agentury Bloomberg díky tomu vzniknou tisíce nových pracovních míst.
Funkcionalistická teplárna od architekta Dušana Jurkoviče je jednou z mála dochovaných industriálních památek v Bratislavě. Po tříleté rekonstrukci pod taktovkou Studia Perspektiv se průmyslový objekt proměnil na moderní coworkingové centrum.
Funkcionalistická teplárna dostala nový kabát. Místo skladu paliva jsou zasedačky
Enjoy
„Velice nás těší, že můžeme díky partnerství s Alstomem v Británii představit novou generaci vysokorychlostních vlaků. Tento vlak bude nejrychlejší v Evropě,” uvedl v tiskové zprávě šéf železniční divize Hitachi Andrew Barr.
Nové vlaky mají být nejdříve nasazeny na vznikající trati HS2 mezi Londýnem a Birminghamem, později budou jezdit i na tratích do Glasgow, Liverpoolu a Manchesteru. Čeká se, že první vlaky by mohly vyjet mezi lety 2029 a 2033. Podle serveru Independent by se pak dojezdové časy mezi velkými městy mohly zkrátit až o polovinu.
Nářky řidičů, že doprava v jejich městě je určitě nejhorší na světě, jsou v jednom případě pravdivé. Tím městem je podle analýzy o dopravní vytíženosti měst, který sestavila společnost Inrix, Londýn. Britská metropole obsadila první místo jak v žebříčku celkového hodnocení dopravy, tak v délce průměrné doby, kterou řidiči letos strávili v zácpách. Praha se v prvém případě umístila na 82. místě, ve druhém pak na 110. příčce. Zatímco podle celkového hodnocení je Praha nejhorší v Česku, v délce času v kolonách ji předstihl Hradec Králové.
Nejhorší doprava je v Londýně, Praha je 82. z tisíce měst
Money
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.