Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Podívejte se na nejrychlejší vlak v Evropě. Jezdit bude mezi Londýnem a Birminghamem

Podívejte se na nejrychlejší vlak v Evropě. Jezdit bude mezi Londýnem a Birminghamem
Hitachi
Veronika Kudrnová
vku

Cesta z Londýna do Birminghamu se do konce tohoto desetiletí významně zkrátí, téměř na polovinu času. Na právě vznikající trati HS2 totiž bude jezdit nejrychlejší vlak v Evropě, který dosahuje rychlosti 360 kilometrů v hodině. Británie si u společnosti Hitachi objednala 54 souprav.

Japonská společnost Hitachi a její francouzský partner Alstom v Británii podepsaly kontrakt na dodávku 54 vysokorychlostních vlakových souprav v hodnotě dvou miliard liber (60 miliard korun), uvedl provozovatel nové vysokorychlostní tratě HS2. S výrobou se má začít v roce 2025.

Vlakové soupravy s osmi vagony dlouhé 200 metrů se budou vyrábět ve dvou závodech v Británii. Podle agentury Bloomberg díky tomu vzniknou tisíce nových pracovních míst.

Prostory v někdejší teplárně se po rekonstrukci proměnily na kanceláře.

Funkcionalistická teplárna dostala nový kabát. Místo skladu paliva jsou zasedačky

Funkcionalistická teplárna od architekta Dušana Jurkoviče je jednou z mála dochovaných industriálních památek v Bratislavě. Po tříleté rekonstrukci pod taktovkou Studia Perspektiv se průmyslový objekt proměnil na moderní coworkingové centrum.

Přečíst článek

„Velice nás těší, že můžeme díky partnerství s Alstomem v Británii představit novou generaci vysokorychlostních vlaků. Tento vlak bude nejrychlejší v Evropě,” uvedl v tiskové zprávě šéf železniční divize Hitachi Andrew Barr.

Nové vlaky mají být nejdříve nasazeny na vznikající trati HS2 mezi Londýnem a Birminghamem, později budou jezdit i na tratích do Glasgow, Liverpoolu a Manchesteru. Čeká se, že první vlaky by mohly vyjet mezi lety 2029 a 2033. Podle serveru Independent by se pak dojezdové časy mezi velkými městy mohly zkrátit až o polovinu.

Veřejná doprava v Londýně

Nejhorší doprava je v Londýně, Praha je 82. z tisíce měst

Nářky řidičů, že doprava v jejich městě je určitě nejhorší na světě, jsou v jednom případě pravdivé. Tím městem je podle analýzy o dopravní vytíženosti měst, který sestavila společnost Inrix, Londýn. Britská metropole obsadila první místo jak v žebříčku celkového hodnocení dopravy, tak v délce průměrné doby, kterou řidiči letos strávili v zácpách. Praha se v prvém případě umístila na 82. místě, ve druhém pak na 110. příčce. Zatímco podle celkového hodnocení je Praha nejhorší v Česku, v délce času v kolonách ji předstihl Hradec Králové.

Přečíst článek

ZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Myslet na budoucnost. To je hlavní téma zimního vydání magazínu Newstream CLUB. Hvězdou magazínu je Rony Plesl, který v rozhovoru poodkrývá velké plány pro další roky, které chce strávit v novém ateliéru za Prahou. Dále si můžete přečíst rozhovor s miliardářem a investorem Michalem Zahradníčkem, který před rokem otevřel fond Life BioCEEd a hledá skryté poklady ve vědeckých laboratořích.

Se svými vizemi budoucnosti se podělí i další výrazné figury českého veřejného dění včetně technologického evangelisty Petra Máry nebo ekonoma a filozofaTomáše Sedláčka

O zachování hodnot, tradic a budování odkazu hovoří Štěpán Laichter, který opravuje rodový dům na pražských Vinohradech od architekta Kotěry.

Čeští a slovenští dolaroví milionáři prožívají dobré časy. A to nikoli jen kvůli úspěchům v podnikání, ale také díky situaci na trzích, ukazuje nejnovější vydání Wealth Reportu, který ve spolupráci s agenturou Perfect Crowd připravila J&T Banka. Výnosy z akcií se vůbec poprvé staly hlavním zdrojem příjmů, když překonaly i výnosy z podnikání. A co je neméně podstatné: většina respondentů očekává, že dobře bude i nadále, třeba kvůli investicím do private equity. Kam dále tuzemští milionáři investují? I to zjistíte v novém vydání magazínu Newstream CLUB.

Desáté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo magazínu se můžete těšit opět na jaře.

Související

Alstom, hybridní vlak

Akcie francouzského Alstomu se propadly o 35 procent. Kvůli potížím s cash flow

Přečíst článek
Doporučujeme