Ztráta Aston Martin se kvůli ukončení výroby starších modelů prohloubila
Britskému výrobci luxusních vozů Aston Martin vzrostla v prvním čtvrtletí ztráta více než se čekalo, protože firma vyrobila méně vozů a finanční náklady se prudce zvýšily. Očištěná ztráta před zdaněním se prohloubila na 110,5 milionu liber (3,2 miliardy korun) z 57,3 milionu liber ve stejném období loni.
Analytici dotazovaní agenturou Reuters očekávali ztrátu 93 milionů liber. Výnosy klesly o deset procent na 267,7 milionu liber. Očištěný zisk před zdaněním úroky a odpisy (EBITDA) klesl o 34 procent na 19,9 milionu liber.
Automobilka v prvním čtvrtletí dodala 945 vozů, což bylo o 26 procent méně než loni. Analytici čekali, že dodá 1024 vozů. Nižší dodávky způsobilo ukončení výroby některých hlavních modelů a náběh výroby nových modelů, které se ještě nezačaly prodávat. Letos chce firma uvést na trhy čtyři nové modely, od kterých si slibuje, že podpoří její výrazný růst ve druhé polovině roku a v dalších letech.
Fandové sportovních vozů Ferrari o emoce, které v nich vzbuzoval burácející motor ve vysokých otáčkách, nepřijdou. Inženýři Ferrari pracují na tom, aby i elektrická verze závoďáků doručila milovníkům rychlých aut stejně unikátní zážitek.
Elektrické Ferrari o zvuk burácejícího motoru nepřijde
Zprávy z firem
Čistý dluh společnosti se zvýšil o 20 procent na 1,04 miliardy liber. Vysoký dluh je dlouhodobým problémem pro investory a přispěl k prudkému poklesu akcií firmy od jejího vstupu na burzu v roce 2018.
Automobilka Aston Martin byla založena v roce 1913. Její auta proslavil mimo jiné fiktivní tajný agent James Bond.
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.