Ztráta Aston Martin se kvůli ukončení výroby starších modelů prohloubila
![Aston Martin DB MKIII](https://www.newstream.cz/uploads/article/660x464_fit/profimedia-0756382491.jpg)
Britskému výrobci luxusních vozů Aston Martin vzrostla v prvním čtvrtletí ztráta více než se čekalo, protože firma vyrobila méně vozů a finanční náklady se prudce zvýšily. Očištěná ztráta před zdaněním se prohloubila na 110,5 milionu liber (3,2 miliardy korun) z 57,3 milionu liber ve stejném období loni.
Analytici dotazovaní agenturou Reuters očekávali ztrátu 93 milionů liber. Výnosy klesly o deset procent na 267,7 milionu liber. Očištěný zisk před zdaněním úroky a odpisy (EBITDA) klesl o 34 procent na 19,9 milionu liber.
Automobilka v prvním čtvrtletí dodala 945 vozů, což bylo o 26 procent méně než loni. Analytici čekali, že dodá 1024 vozů. Nižší dodávky způsobilo ukončení výroby některých hlavních modelů a náběh výroby nových modelů, které se ještě nezačaly prodávat. Letos chce firma uvést na trhy čtyři nové modely, od kterých si slibuje, že podpoří její výrazný růst ve druhé polovině roku a v dalších letech.
Fandové sportovních vozů Ferrari o emoce, které v nich vzbuzoval burácející motor ve vysokých otáčkách, nepřijdou. Inženýři Ferrari pracují na tom, aby i elektrická verze závoďáků doručila milovníkům rychlých aut stejně unikátní zážitek.
Elektrické Ferrari o zvuk burácejícího motoru nepřijde
Zprávy z firem
Čistý dluh společnosti se zvýšil o 20 procent na 1,04 miliardy liber. Vysoký dluh je dlouhodobým problémem pro investory a přispěl k prudkému poklesu akcií firmy od jejího vstupu na burzu v roce 2018.
Automobilka Aston Martin byla založena v roce 1913. Její auta proslavil mimo jiné fiktivní tajný agent James Bond.
Speciál Realitní Club
Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části – webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu.
- Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
- Komerční reality: kanceláře, coworking;
- Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
- Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.
Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.
Témata související s realitami:
- inflace v Česku i ve světě
- vše kolem hypotečního trhu
- co se děje na investičním trhu?