YouTube bojuje proti fake news. Smazal i obsah Kennedyho juniora
YouTube bojuje proti šíření dezinformací, které kolují kolem vakcín nejen proti covidu. Bude mazat veškerá videa s nepravdivými nebo neověřenými zprávami o schválených a běžně používaných vakcínách.
V prohlášení na svém blogu, na který upozornil zpravodajský server The New York Times, dále společnost uvedla, že smaže video kanály i některých prominentních osobností, které vystupují proti očkování, konktrétně jde o Josepha Mercola a Roberta F. Kennedyho, syna někdejšího senátora Roberta "Bobbyho" Kennedyho. Jejich popularita přitom v poslední době raketově vzrostla s nástupem pandemie, při níž se lidé začali obecně více zajímat o očkování.
Význační aktivisté proto podle expertů nesou část zodpovědnosti za to, že v USA i v jiných vyspělých státech uvadá zájem o vakcinace, napsal dnes list The Washington Post. V posledních měsících zejména v USA uvadá zájem o očkování proti covidu-19. Plně imunizovaných je tam nyní 56 procent obyvatelstva, zatímco v Kanadě je to 71 procent a v Británii 67 procent. V ČR je plně naočkovaných asi 55 procent obyvatel.
YouTube, stejně jako sociální sítě Twitter a Facebook bude nově odstraňovat videa tvrdící, že vakcíny nesnižují pravděpodobnost přenosu nákazy a nezlepšují průběh nemoci, stejně jako obsah, který šíří dezinformace o obsahu vakcín nebo tvrdí, že očkování způsobuje autismus, rakovinu nebo neplodnost.
Tržby blížící se 90 milionům korun činí z komedie Patrika Hartla Prvok, Šampón, Tečka a Karel největší českých hit letošního roku. Zátopek je přes razantní start zatím na polovičních tržbách. A na Slovensku je na tom ještě hůř.Prvok je zatím vládcem českých kin. Zátopek jej dobíhá pomalu
Enjoy
YouTube zpřísňuje pravidla pro sdílení obsahu
YouTube vlastní společnost Google, která na všech svých platformách prosazuje podobná pravidla. Nově se ale obsahové omezení netýká jen konrétních covidových vakcín, ale běžně používaných očkovacích látek, například proti spalničkám či neštovicím. Firma přitom dosud odstranila asi 133 tisíc se zavádějícím či nepravdivým obsahem ohledně covidu-19.
YouTube nadále umožní lidem nahrávat videa, v nichž budou hovořit o své vlastní zkušenosti s očkováním, například o tom, jaké se u nich projevily vedlejší účinky. Dovoleny budou také vědecké diskuse o vakcínách nebo videa o historických úspěších či selháních očkovacích látek.
„Aktualizace pravidel je důležitým krokem v boji proti šíření dezinfomací o vakcínách a zdraví. I nadále se budeme snažit co nejvíce propagovat obsah, který našim uživatelů přináší jen vysoce kvalitní informace,” uvedla společnost ve svém prohlášení.
Provozovatelé sociálních sítí přitom ještě nedávno s odkazem na zachování svobody projevu veskrze odmítali moderovat obsah, který na jejich platformy nahrávají uživatelé. V poslední době však vzhledem k rostoucímu tlaku odborné veřejnosti i politiků přistoupili k určitým opatřením, jejichž cílem je omezit šíření nepravdivých informací, například o volbách nebo právě o tématech týkajících se zdraví.
Odborníci na dezinformace totiž už dlouhou dobu poukazají na to, že právě takovéto hoaxy způsobují, že lidé s očkováním váhají. Analýzy zároveň poukázaly na to, že YouTube často funguje jako zdroj obsahu, který se na sociálních sítích Facebook a Twitter stává virálním a dosahuje až desítky milionů zhlédnutí.
Holding CZG - Česká zbrojovka Group SE (CZG) vykázal za první letošní pololetí výnosy 4,7 miliardy korun. Jde o meziroční nárůst o 40,6 procenta. Čistý zisk meziročně vzrostl o 54 procent na 587,9 milionu korun.Česká zbrojovka za hranicemi boduje, hlásí překotný růst tržeb i zisku
Zprávy z firem
Rodinný dům v Radvanicích na Ostravsku na první pohled zaujme nejenom svým tvarem, ale i fasádou z plechu. Objekt navržený ateliérem ti2 architekti je dalším, který se uchází o prestižní ocenění Česká cena za architekturu.Plechový dům vzbuzuje rozporuplné reakce. A bojuje o prestižní cenu
Enjoy
Speciál Realitní Club
Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části – webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu.
- Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
- Komerční reality: kanceláře, coworking;
- Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
- Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.
Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.
Témata související s realitami:
- inflace v Česku i ve světě
- vše kolem hypotečního trhu
- co se děje na investičním trhu?