Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Volvo vyrobilo svůj poslední „nafťák“. Skončí v muzeu

Volvo vyrobilo svůj poslední „nafťák“. Skončí v muzeu
Profimedia
 ČTK

Volvo ukončilo výrobu dieselů. Poslední vůz s naftovým motorem sjel z výrobní linky v úterý ráno ve švédské továrně Torslanda. Šlo o model XC90. SUV vystaví v muzeu, které automobilka brzy otevře v Göteborgu.

Reklama

Švédská automobilka Volvo Car končí s nafťaky. Tento týden vyrobila poslední. V roce 2030 chce vyrábět už jen elektromobily, píše agentura Bloomberg

Volvo Car postupně dieselovou technologii vyřazuje. I nadále však plánuje vyrábět auta s benzinovým motorem. Poptávka po elektromobilech přitom v poslední době celosvětově klesá.

Volvo Car vystaví poslední vyrobený vůz XC90 v muzeu Volvo, které otevře příští měsíc v Göteborgu. 

„Jsme si zcela jisti, že máme velmi dobrou nabídku pro zákazníky i bez dieselu,“ řekl manažer společnosti Volvo Car zodpovědný za nové vozy a provozní strategii Erik Severinson.

Volvo udává směr

Jiné automobilky se k tomu, kdy ukončí výrobu vozů se spalovacím motorem, konkrétně nevyjadřují. Některé od původně stanovených cílů ustupují.

Mercedes-Benz v únoru snížil svůj odhad výhledu prodeje vozů s touto technologií. Nyní očekává, že vozidla poháněná bateriemi se udrží na méně než polovině prodeje déle, než se předpokládalo. Audi koncem loňského roku oznámilo, že zavádění elektromobilů omezí.

Volvo Car se v roce 2017 stala první velkou automobilkou, která se zavázala k postupnému vyřazení vozidel poháněných výhradně fosilními palivy. Od té doby firma představila několik hybridních a plně elektrických modelů.

Na hlavním, evropském trhu značky Volvo dosáhly vozy s dieselovým motorem vrcholu před devíti lety, kdy tvořily přibližně polovinu prodeje. Do loňského roku se jejich podíl propadl na 14 procent.

Alexandr Vondra: Příští parlament určitě znovu otevře zákaz spalovacích motorů

Alexandr Vondra: Příští parlament určitě znovu otevře zákaz spalovacích motorů

Patří k nejvýraznějším českým tvářím v Evropském parlamentu a po prvním, jak on sám říká „překvapivým“ zvolení se bude Alexandr Vondra ucházet o české hlasy jako lídr kandidátky vládní koalice Spolu. A jako takový zcela jistě bude patřit k vůdčím postavám příštího parlamentu. „Hlavními tématy voleb bude bezpečnost a pak sociální a ekonomické dopady Green Dealu,“ myslí si místopředseda ODS. Co považuje za své hlavní úspěchy na evropské půdě? A jak může Evropa uspět v sílící globální konkurenci?

Přečíst článek

Automobilky doplatily na emisní kartel, ilustrační foto

Pohřeb dostupných aut se odkládá. Europoslanci schválili Euro 7 v mírnější podobě

Tolik obávaná přísná norma Euro 7 nakonec tak přísná není. Spotřebitelé díky změkčení normy nepřijdou o malé a dostupné auta (typu Fabie či Dacie) se spalovacími motory, jejichž výroba by se s původně zamýšlenými limity automobilkám nerentovala.

Přečíst článek

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme