Volvo vyrobilo svůj poslední „nafťák“. Skončí v muzeu

Volvo ukončilo výrobu dieselů. Poslední vůz s naftovým motorem sjel z výrobní linky v úterý ráno ve švédské továrně Torslanda. Šlo o model XC90. SUV vystaví v muzeu, které automobilka brzy otevře v Göteborgu.
Švédská automobilka Volvo Car končí s nafťaky. Tento týden vyrobila poslední. V roce 2030 chce vyrábět už jen elektromobily, píše agentura Bloomberg.
Volvo Car postupně dieselovou technologii vyřazuje. I nadále však plánuje vyrábět auta s benzinovým motorem. Poptávka po elektromobilech přitom v poslední době celosvětově klesá.
Volvo Car vystaví poslední vyrobený vůz XC90 v muzeu Volvo, které otevře příští měsíc v Göteborgu.
„Jsme si zcela jisti, že máme velmi dobrou nabídku pro zákazníky i bez dieselu,“ řekl manažer společnosti Volvo Car zodpovědný za nové vozy a provozní strategii Erik Severinson.
Volvo udává směr
Jiné automobilky se k tomu, kdy ukončí výrobu vozů se spalovacím motorem, konkrétně nevyjadřují. Některé od původně stanovených cílů ustupují.
Mercedes-Benz v únoru snížil svůj odhad výhledu prodeje vozů s touto technologií. Nyní očekává, že vozidla poháněná bateriemi se udrží na méně než polovině prodeje déle, než se předpokládalo. Audi koncem loňského roku oznámilo, že zavádění elektromobilů omezí.
Volvo Car se v roce 2017 stala první velkou automobilkou, která se zavázala k postupnému vyřazení vozidel poháněných výhradně fosilními palivy. Od té doby firma představila několik hybridních a plně elektrických modelů.
Na hlavním, evropském trhu značky Volvo dosáhly vozy s dieselovým motorem vrcholu před devíti lety, kdy tvořily přibližně polovinu prodeje. Do loňského roku se jejich podíl propadl na 14 procent.
Patří k nejvýraznějším českým tvářím v Evropském parlamentu a po prvním, jak on sám říká „překvapivým“ zvolení se bude Alexandr Vondra ucházet o české hlasy jako lídr kandidátky vládní koalice Spolu. A jako takový zcela jistě bude patřit k vůdčím postavám příštího parlamentu. „Hlavními tématy voleb bude bezpečnost a pak sociální a ekonomické dopady Green Dealu,“ myslí si místopředseda ODS. Co považuje za své hlavní úspěchy na evropské půdě? A jak může Evropa uspět v sílící globální konkurenci?
Alexandr Vondra: Příští parlament určitě znovu otevře zákaz spalovacích motorů
Politika
Tolik obávaná přísná norma Euro 7 nakonec tak přísná není. Spotřebitelé díky změkčení normy nepřijdou o malé a dostupné auta (typu Fabie či Dacie) se spalovacími motory, jejichž výroba by se s původně zamýšlenými limity automobilkám nerentovala.
Pohřeb dostupných aut se odkládá. Europoslanci schválili Euro 7 v mírnější podobě
Politika
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.