Škoda představila městský elektromobil Epiq. Vyrábět se začne příští rok

Automobilka Škoda Auto představila nový koncept připravovaného plně elektrického modelu s názvem Epiq. Malý městský SUV crossover by se měl začít vyrábět v příštím roce. Vůz o délce 4,1 metru má mít dojezd až 425 kilometrů kilometrů. Prodávat by se měl za cenu kolem 25.000 eur, tedy v přepočtu zhruba 612 tisíc korun
Škoda představila takzvaný show car modelu Epiq, tedy koncept modelu, který by v budoucnu měl být nejmenším elektrickým autem vyráběný v rámci značky. "Show car Epiq nabízí konkrétní pohled na další přírůstek do úspěšné rodiny plně elektrických vozů Škoda," uvedl předseda představenstva společnosti Klaus Zellmer.
Nová Škoda Epiq
Vůz pro pět cestujících nabídne zavazadlový prostor o objemu 475 litrů a dojezd až 425 kilometrů. Model jako první využívá nový designový koncept, který chce automobilka v budoucnu využívat. Základní cena budoucího sériového modelu by měla podle automobilky být na mnoha trzích srovnatelná s cenou jeho aktuálního protějšku se spalovacím motorem, modelu Kamiq.
Německá automobilka Porsche zatím navzdory zvýšeným americkým clům neplánuje výrobu svých luxusních sportovních vozů ve Spojených státech. V rozhovoru s listem Handelsblatt to podle agentury DPA řekl šéf severoamerických aktivit podniku Timo Resch.
Porsche vzdoruje Trumpovým clům. Výrobu do USA přesunout nechce
Zprávy z firem
Model Epiq se bude vyrábět v závodě Volkswagen Navarra ve Španělsku jakožto společný projekt vývoje a výroby značek Škoda, Cupra a Volkswagen. Sériová verze modelu Škoda Epiq má mít světovou premiéru v polovině roku 2026.
Škoda v současnosti nabízí zákazníkům 12 modelových řad osobních automobilů: Fabia, Scala, Octavia, Superb, Kamiq, Karoq, Kodiaq, Elroq, Enyaq, Slavia, Kylaq a Kushaq. V roce 2024 dodala zákazníkům 926 tisíc vozů, meziročně o sedm procent více.
Česko zaznamenalo v prvním pololetí druhý nejvyšší růst počtu registrací nových elektromobilů v Evropské unii. S navýšením prodeje o 67 procent skončilo hned za Španělskem, kde registrace vzrostly o 84 procent. Celý evropský trh s elektromobily rostl o 22 procent. V podílu elektromobilů však ČR stále výrazně zaostává a s šesti procenty mu patří až 17. příčka. Vyplývá to z aktuálních údajů Centra dopravního výzkumu.
Češi jdou po elektromobilech. Víc jich letos v EU nakoupili jen Španělé
Money
JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.
Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?
Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.
Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.
A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.
Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v červnu.