Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Tržby lékáren Dr. Max ze skupiny Penta za „covidové zboží“ loni klesly. Přesto síť celkem utržila o desetinu více než předloni

Tržby lékáren Dr. Max ze skupiny Penta za „covidové zboží“ loni klesly. Přesto síť celkem utržila o desetinu více než předloni
ČTK
 ČTK

Síti lékáren Dr. Max ze skupiny Penta loni vzrostly tržby o desetinu na téměř 25 miliard. Posílil prodej online. Společnost rozšířila počet zapojených lékáren a otevřela centrální laboratoř v Praze, v níž při výpadcích některých léčiv připravuje lékové náhrady.

Tuzemská síť lékáren Dr. Max loni zvýšila tržby o desetinu na 24,8 miliardy korun. Z toho internetový obchod utržil 2,3 miliardy korun, o rok dřív to bylo 1,9 miliardy. Počet lékáren řetězec rozšířil o 16 na 482 prodejních míst. Uvedl to Michal Petrov, mluvčí společnosti Česká Lékárna Holding, kterou ovládá investiční skupina Penta. Dr. Max je největší tuzemskou lékárenskou sítí.

Společnost Pilulka zvýšila tržby téměř o polovinu.

Pilulka loni zavřela část lékáren, na internetu ale posílila. A obsadila nové trhy

Česká skupina lékáren Pilulka má za sebou celkem solidní rok. Loni na podzim expandovala na maďarský a rakouský trh. A prodeje na internetu jí mírně rostly.

Přečíst článek

Dr. Max otevřel laboratoř na výrobu lékových náhrad

„Struktura obratu potvrzuje definitivní ústup covidového portfolia,“ uvedla firma v tiskové zprávě. Na tržbách za položky ve volném prodeji se e-shop podílel 20 procenty, ještě před pěti lety to bylo asi pět procent, poukázala. „Podíl e-commerce Dr. Max je mezi lékárenskými e-shopy asi čtyřicetiprocentní,“ dodala.

Spolu s dalším rozšířením pobočkové sítě Dr. Max loni také otevřel centrální laboratoř v Praze, která při výpadcích některých léčiv připravuje lékové náhrady. Činnost zahájily nová logistická základna sesterské distribuční společnosti ViaPharma v Pavlově na Kladensku a skladové centrum e-shopu v Nučicích u Prahy. „Z toho je velmi dobře vidět, že se snažíme rozvíjet jak tradiční lékárenství, tak i farmaceutickou e-commerce,“ uvedl generální ředitel lékárenské sítě Jan Žák, který do funkce nastoupil letos v březnu.

Privátní značka Dr. Max měla loni ve volném výdeji řetězce podíl v klasických lékárnách víc než třetinu, v internetovém obchodě asi šest procent. Čítá stovky položek pro volný prodej i na recept. Klientského programu firmy se aktivně účastní asi 3,5 milionu lidí, doplnila. Zisk společnosti Česká Lékárna Holding, která působí také na Slovensku, v Srbsku a Rumunsku, podle zveřejněné výroční zprávy loni vzrostl téměř o třetinu na 762,2 milionu korun.

Marek Dospiva, spoluzakladatel a spolumajitel středoevropské investiční skupiny Penta Investments

Penta loni vydělala 11,6 miliardy korun, hodně investovala do pozemků, lekáren a nemocnice

Investiční skupině Penta loni meziročně klesl čistý zisk o 15 procent na 11,6 miliardy korun. Je to druhý nejlepší výsledek v historii firmy od jejího založení v roce 1994. Tržby firem v portfoliu skupiny stouply o deset procent na 192 miliard korun. K celkovým výsledkům skupiny přispěly podle ní zejména firmy Dr.Max, Slovalco a Empik. Pozitivní vývoj zaznamenaly také společnosti Penta Real Estate, Primabanka, Privatbanka a polský Iglotex.

Přečíst článek

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.

Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.

Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.

Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Související

Doporučujeme