Seznam.cz loni utržil téměř pět miliard korun, rostl i zisk
Tuzemská internetová jednička Seznam.cz loni zvýšila provozní zisk o 13 procent na 1,6 miliardy korun. Tržby vzrostly o 5,5 procenta na 4,95 miliardy.
Firma vlastněná miliardářem Ivem Lukačovičem to uvedla s tím, že se jí také zvýšila návštěvnost domovské stránky, stouplo využití služeb Zboží.cz a Mapy.cz. Návštěvnost domovské stránky vzrostla díky zájmu uživatelů o zpravodajství a aktuální informace v době pandemie koronaviru, uvedl předseda představenstva Pavel Zima. Změny ve výši a složení inzertních investic klientů podle něj umožnily splnit ambiciózně nastavený finanční plán.
Přesun nákupů na internet za pandemie se podle firmy projevil v růstu u srovnávače cen Zboží.cz. Zaznamenal tři miliony uživatelů měsíčně a zvýšil výnosy o 35 procent, což převyšuje růst celého trhu elektronického obchodu. Seznam se proto rozhodl vyčlenit e-commerce do zcela nové produktové divize a začal hledat jejího ředitele. „V Česku se chceme ve spolupráci s tisícovkou e-shopů stát nákupní platformou konkurující velkým globálním hráčům,” dodal Zima.
Aplikace Mapy.cz se zapojila do boje s koronavirem možností sdílení polohy, což jí přineslo okolo půl milionu nových uživatelů. Seznam.cz také v aplikaci do její navigace nasadil aktuální dopravní informace. Na podzim firma spustila nový diskusní modul, který využívá každý den víc než 800 tisíc lidí. Podle Seznamu.cz tak patří k nejvíce používaným tuzemským diskusním platformám, například je větší než český twitter.
V letošním roce se Seznam.cz zaměří na rozšíření obrazového a zvukového obsahu ve svých službách. Vedle vlastní tvorby se chce stát platformou, která umožní zpeněžit tvorbu autorům videí a podcastů. Pro ně chystá nový distribuční kanál. Autorům psaných článků Seznam.cz umožní publikovat na domovské stránce a podobně jako vydavatelům jim nabídne podíl z reklamy, která se u jejich textů zobrazí.
Firma letos počátkem roku vylepšila způsob vyhledávání, uvedla. Partnerům zpřístupnila web, kde jsou volně k dispozici její technologická řešení. Prohlížeč plánuje Seznam.cz vybavit novým překladačem, chystá změnu designu webu Sport.cz. Připravuje také výstavbu svého druhého datového centra s názvem Nagoja, které by do dvou let mělo stát v Benátkách nad Jizerou na Mladoboleslavsku.
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.