Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Seznam.cz loni utržil téměř pět miliard korun, rostl i zisk

Kanceláře Seznam.cz, ilustrační foto
Seznam.cz
 ČTK

Tuzemská internetová jednička Seznam.cz loni zvýšila provozní zisk o 13 procent na 1,6 miliardy korun. Tržby vzrostly o 5,5 procenta na 4,95 miliardy.

Reklama

Firma vlastněná miliardářem Ivem Lukačovičem to uvedla s tím, že se jí také zvýšila návštěvnost domovské stránky, stouplo využití služeb Zboží.cz a Mapy.cz. Návštěvnost domovské stránky vzrostla díky zájmu uživatelů o zpravodajství a aktuální informace v době pandemie koronaviru, uvedl předseda představenstva Pavel Zima. Změny ve výši a složení inzertních investic klientů podle něj umožnily splnit ambiciózně nastavený finanční plán.

Přesun nákupů na internet za pandemie se podle firmy projevil v růstu u srovnávače cen Zboží.cz. Zaznamenal tři miliony uživatelů měsíčně a zvýšil výnosy o 35 procent, což převyšuje růst celého trhu elektronického obchodu. Seznam se proto rozhodl vyčlenit e-commerce do zcela nové produktové divize a začal hledat jejího ředitele. „V Česku se chceme ve spolupráci s tisícovkou e-shopů stát nákupní platformou konkurující velkým globálním hráčům,” dodal Zima.

Aplikace Mapy.cz se zapojila do boje s koronavirem možností sdílení polohy, což jí přineslo okolo půl milionu nových uživatelů. Seznam.cz také v aplikaci do její navigace nasadil aktuální dopravní informace. Na podzim firma spustila nový diskusní modul, který využívá každý den víc než 800 tisíc lidí. Podle Seznamu.cz tak patří k nejvíce používaným tuzemským diskusním platformám, například je větší než český twitter.

V letošním roce se Seznam.cz zaměří na rozšíření obrazového a zvukového obsahu ve svých službách. Vedle vlastní tvorby se chce stát platformou, která umožní zpeněžit tvorbu autorům videí a podcastů. Pro ně chystá nový distribuční kanál. Autorům psaných článků Seznam.cz umožní publikovat na domovské stránce a podobně jako vydavatelům jim nabídne podíl z reklamy, která se u jejich textů zobrazí.

Firma letos počátkem roku vylepšila způsob vyhledávání, uvedla. Partnerům zpřístupnila web, kde jsou volně k dispozici její technologická řešení. Prohlížeč plánuje Seznam.cz vybavit novým překladačem, chystá změnu designu webu Sport.cz. Připravuje také výstavbu svého druhého datového centra s názvem Nagoja, které by do dvou let mělo stát v Benátkách nad Jizerou na Mladoboleslavsku.

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Najděte majitele bitcoinového účtu vyděrače. Dostanete miliony, slibuje majitel Seznamu a miliardář Lukačovič

Najděte majitele bitcoinového účtu vyděrače. Dostanete miliony, slibuje miliardář Lukačovič

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Doporučujeme