PayPal zvyšuje náskok v odložených platbách. Za miliardy koupí Paidy
PayPal za japonskou společnost Paidy zaplatí 2,7 miliardy dolarů (58 miliard korun).
PayPal využívá rostoucí popularity odvětví odložených plateb označovaného jako BNPL, což je zkratka z anglických slov Buy Now, Pay Later (kup teď, zaplať později). Odložené platby se loni staly mezi spotřebiteli velmi oblíbené a z okrajového sektoru se z nich stal hlavní proud. Nedávno mimo jiné koupila konkurenční platební firma Square australskou firmu zaměřenou na odložené platby Afterpay za 29 miliard dolarů.
Většina lidí plánuje nákup vánočních dárků přes internet. Pouhá tři procenta chtějí vše nakoupit v kamenných obchodech, tvrdí průzkum.Internet táhne nahoru tržby maloobchodu
Money
Akvizice posílí pozici PayPal hlavně na japonském trhu, který je třetím největším pro elektronický prodej na světě. Objem nákupů přes internet se v zemi za posledních deset let více než ztrojnásobil na zhruba 200 miliard dolarů. Více než dvě třetiny nákupů se ale stále platí v hotovosti. PayPal je již nyní považován za lídra na trhu BNPL.
PayPal ještě víc nakopla pandemie
Paidy má více než šest milionů registrovaných uživatelů. Jeho služba nabízí spotřebitelům možnost nakoupit po internetu a poté každý měsíc zaplatit splátku za nákup v kamenném obchodě nebo bankovním převodem. Mezi investory firmy patří Soros Capital Management, Visa a japonský obchodní dům Itochu. I po akvizici si zachová značku a stávající aktivity. Transakce by měla být dokončena ve čtvrtém čtvrtletí tohoto roku.
Firmě PayPal výrazně pomohla koronavirová pandemie, protože více lidí využívalo jejích služeb při nakupování na internetu a placení, aby nemuseli vycházet ven. Také firmy, které začaly prodávat přes internet, často využily služeb PayPalu. Počet aktivních zákaznických účtů firmy tak nyní činí více než 400 milionů.
>>>>>>Další zprávy ze světa pěněz čtěte zde<<<<<<
Útraty Čechů po pandemii zaostávají za očekáváním. Přitom jim díky zrušení superhrubé mzdy zůstává v peněženkách víc.Lukáš Kovanda: Češi neutrácí tolik, jak se čekalo
Názory
Speciál Realitní Club
Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části – webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu.
- Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
- Komerční reality: kanceláře, coworking;
- Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
- Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.
Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.
Témata související s realitami:
- inflace v Česku i ve světě
- vše kolem hypotečního trhu
- co se děje na investičním trhu?