PayPal zvyšuje náskok v odložených platbách. Za miliardy koupí Paidy
PayPal za japonskou společnost Paidy zaplatí 2,7 miliardy dolarů (58 miliard korun).
PayPal využívá rostoucí popularity odvětví odložených plateb označovaného jako BNPL, což je zkratka z anglických slov Buy Now, Pay Later (kup teď, zaplať později). Odložené platby se loni staly mezi spotřebiteli velmi oblíbené a z okrajového sektoru se z nich stal hlavní proud. Nedávno mimo jiné koupila konkurenční platební firma Square australskou firmu zaměřenou na odložené platby Afterpay za 29 miliard dolarů.
Většina lidí plánuje nákup vánočních dárků přes internet. Pouhá tři procenta chtějí vše nakoupit v kamenných obchodech, tvrdí průzkum.
Internet táhne nahoru tržby maloobchodu
Money
Akvizice posílí pozici PayPal hlavně na japonském trhu, který je třetím největším pro elektronický prodej na světě. Objem nákupů přes internet se v zemi za posledních deset let více než ztrojnásobil na zhruba 200 miliard dolarů. Více než dvě třetiny nákupů se ale stále platí v hotovosti. PayPal je již nyní považován za lídra na trhu BNPL.
PayPal ještě víc nakopla pandemie
Paidy má více než šest milionů registrovaných uživatelů. Jeho služba nabízí spotřebitelům možnost nakoupit po internetu a poté každý měsíc zaplatit splátku za nákup v kamenném obchodě nebo bankovním převodem. Mezi investory firmy patří Soros Capital Management, Visa a japonský obchodní dům Itochu. I po akvizici si zachová značku a stávající aktivity. Transakce by měla být dokončena ve čtvrtém čtvrtletí tohoto roku.
Firmě PayPal výrazně pomohla koronavirová pandemie, protože více lidí využívalo jejích služeb při nakupování na internetu a placení, aby nemuseli vycházet ven. Také firmy, které začaly prodávat přes internet, často využily služeb PayPalu. Počet aktivních zákaznických účtů firmy tak nyní činí více než 400 milionů.
>>>>>>Další zprávy ze světa pěněz čtěte zde<<<<<<
Útraty Čechů po pandemii zaostávají za očekáváním. Přitom jim díky zrušení superhrubé mzdy zůstává v peněženkách víc.
Lukáš Kovanda: Češi neutrácí tolik, jak se čekalo
Názory
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.