Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Ostravský distributor léků Pharmos loni zdvojnásobil zisk

Ostravský distributor léků Pharmos loni zdvojnásobil zisk
Profimedia
 ČTK

Ostravská společnost Pharmos, která je jedním z největších distributorů léčiv v České republice, zvýšila loni tržby o 854,9 milionu na 13,323 miliardy korun. Nárůst představoval 6,9 procenta. Čistý zisk firmě stoupl více než dvojnásobně, z předloňských 29,3 milionu na 64,9 milionu korun. Vyplývá to z výroční zprávy společnosti zveřejněné ve Sbírce listin.

Reklama

„Ekonomický vývoj Pharmosu v roce 2023 byl pozitivní a odpovídal trendu růstu trhu v našem segmentu. Růst procentuální marže o 0,35 procenta na hodnotu 3,68 procenta znamená dosažení marže 488,584 milionu korun,“ uvedli předseda představenstva společnosti Jiří Korta a člen představenstva Ivo Přibyl. Firma si podle nich udržela a mírně zlepšila svou konkurenční pozici a tržní podíl.

„Nejvýznamnějšími nákladovými položkami byly stejně jako v roce 2022 náklady na služby (nárůst na 198,855 milionu korun, proti roku 2022 o 8,5 milionu korun) s drtivým podílem dopravy, kde náklady na dopravu mezi sklady a externí dopravu (Lektrans a Lektrans Bohemia) vzrostly vlivem vývoje cen pohonných hmot z hodnoty 120,053 milionu korun v roce 2022 na 131,492 milionu korun v roce 2023, což představuje nárůst 11,429 milionu korun,“ uvedli Korta a Přibyl.

Díky úsporným opatřením a využíváním regulovaných cen firma snížila náklady na energie meziročně o 660 tisíc korun na 11,258 milionu korun. V roce 2023 začala na střechách svého sídla budovat fotovoltaickou elektrárnu s výkonem 370 kilowatt-peaků, která pokryje část její spotřeby elektřiny.

Společnost distribuuje zboží do lékáren a nemocnic ze skladů v Ostravě, Brně, Hradci Králové, Brandýsku, Táboře a prodává z konsignačního a komisního skladu ve Pcherách na Kladensku. Loni pokračovala v projektových pracích nového skladu v Brně-Líšni, zahájení stavby plánuje v roce 2025.

Reklama

Pharmos se sídlem v Ostravě-Radvanicích se zaměřuje na dodávky léčiv a léčivých přípravků do veřejných a nemocničních lékáren a také na dodávky zdravotnického a dentálního materiálu. Dodává i kosmetické přípravky či doplňky výživy. Jediným akcionářem firmy je společnost Česká lékárnická. Pharmos měl loni průměrně 365 zaměstnanců, o deset méně než v roce 2022.

Tomáš Čupr

Stanislav Šulc: Čeští technologičtí miliardáři cílí na léky. Lékárenství čeká revoluce

Český prodej léčiv projde radikální proměnou. A v jejím centru budou tuzemští miliardáři, kteří své jmění vydělali v e-commerce. Své know-how nyní velmi pravděpodobně využijí právě v segmentu, který do velké míry stále reprezentují kamenné prodejny, poradenství a uklidňující hlas prodejců.

Přečíst článek

Neurolog Martin Tolar: Náš lék na Alzheimera skutečně funguje. Čistí mozek

Studoval v Česku, ale nejvyššího vzdělání dosáhl v Americe. „Bez byznysové školy v Michiganu bych nikdy nevybudoval Alzheon,“ říká lékař Martin Tolar, který je ze všech lidí na světě nejblíž funkčnímu a bezpečnému léku na Alzheimerovu nemoc. V závodě o tento lék byly největší farmaceutické firmy světa, včetně Pfizeru, kde Tolar léta pracoval. „Největší překvapení bylo, že jsme v tom závodě najednou zůstali téměř sami,“ dodává. Jak těžké bylo prosadit se v Americe? Jak chce léčit Alzheimera? A jak chce pomáhat Česku v pozitivním rozvoji? Odpovídá jeden z nejúspěšnějších Čechů současnosti.

Přečíst článek

Místo injekce pilulka. Do miliardového byznysu s léky na hubnutí vstupuje i švýcarská Roche

Švýcarský farmaceutický gigant Roche po slibných výsledcích z počátečních fází testů urychluje vývoj léků na hubnutí. Na rozdíl od konkurenčních přípravků Wengovy, Ozempic či Zepbound, které se užívají injekčně, Roche vyvíjí pilulku.

Přečíst článek

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme