Obří diamant. Rentgenová technologie nalezla v Africe půlkilový drahokam
Prvenství mezi drahokamy si již téměř 120 let drží 3106 karátový Cullinan Diamond, který byl v roce 1905 objeven v Jižní Africe. Nyní s k němu, s hmotností téměř půl kilogramu, tedy zhruba 2492 karátů, přiblížil diamant získaný z dolu v Botswaně.
Kámen z dolu Karowe, který provozuje kanadská těžební společnost Lucara Diamond, musí být dle agentury Bloomberg ještě důkladně posouzen a zatím není jasné, zda z něj důjdou vybrousit drahokamy nejvyšší kvality. Nalezen byl v dole Karowe, který je svými obřími kameny známý. Například v roce 2015 se zde našel 1109 karátový diamant Lesedi La Rona, který se prodal za 53 milionů dolarů. Důl také vytěžil 813karátový kámen, který vynesl rekordních 63 milionů dolarů.
Moderní technologie
Nález byl učiněn pomocí rentgenové technologie instalované v dole k identifikaci vysoce hodnotných kamenů v rudném tělese. V dole Karowe tímto způsobem dokáží detekovat a vytěžit obrovské drahokamy, aniž by je těžaři rozbili.
„Schopnost získat tak masivní, vysoce kvalitní kámen neporušený demonstruje efektivitu našeho přístupu k těžbě diamantů,“ uvedl v prohlášení generální ředitel Lucara William Lamb .
Korunovační klenoty
Největší diamant, jaký byl kdy objeven, je Cullinan, nalezený poblíž Pretorie v Jižní Africe v roce 1905. Byl vybroušen do několika leštěných drahokamů, z nichž dva největší — Velká hvězda Afriky a Malá hvězda Afriky — jsou zasazeny do britských korunovačních klenotů.
Nový objev přichází v době kolapsu cen diamantů, protože průmysl čelí poklesu na téměř všech hlavních trzích. K tomu přispěla i příliš velká nabídka syntetických kamenů.
Ve světovém šperkařství přichází boom laboratorně pěstovaných diamantů. Naopak zájem o ty přírodní opadá. Tak se projevuje současný nákupní trend. Přírodní diamanty jsou pasé. Pandora si pěstuje umělé
Zprávy z firem
Speciál Realitní Club
Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části – webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu.
- Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
- Komerční reality: kanceláře, coworking;
- Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
- Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.
Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.
Témata související s realitami:
- inflace v Česku i ve světě
- vše kolem hypotečního trhu
- co se děje na investičním trhu?