Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Obchodníci: Lidé skupují svíčky, květiny i kostýmy na halloween

halloweenská výzdoba
publicdomainpictures.net // CC0 Public Domain
 ČTK

V obchodech tento víkend vrcholí poptávka po dušičkovém zboží. Podle oslovených prodejců bude zájem pravděpodobně srovnatelný s loňskem. Jediným rozdílem je, že někteří zákazníci volí levnější variantu květinových dekorací nebo svíček. V nákupních košících se ale objevují i halloweenské kostýmy či tematické sladkosti. Právě obliba tohoto amerického svátku v Česku podle prodejců každoročně stoupá.

Reklama

"U dušičkového sortimentu roste letos zájem hlavně o náhradní náplně do skleněných svíček. U umělých květin a ikeban (podlouhlá květinová dekorace na hrob) sahají zákazníci letos po malinko levnějších variantách," řekla za prodejny Tesco Iva Pavlousková. Z halloweenského zboží podle ní lidé v předchozích letech volili především strašidelné masky, letos si oblíbili i bytové doplňky nebo plyšové hračky s halloweenskými motivy. "Halloween se stává stále oblíbenějším svátkem, a to především u dětí a mladší populace," doplnila.

Parfém, ilustrační foto

Za Den matek letos utratí Češi navíc 450 milionů. Frčí květiny, sladkosti, kosmetika či šperky

Na dnešek letos připadá Den matek. Obchodníci, včetně e-shopů, proto registrují nebo ještě očekávají zvýšené tržby. A to zejména za květiny, šperky, kosmetiku a delikatesy a sladkosti. Češi letos v souhrnu za tyto dárky utratí 450 milionů korun. O přibližně 40 milionů korun více než loni. Za vyšší výdaje může zejména rapidní inflace.

Přečíst článek

První objednávky květin, jako jsou například velké věnce, květinářství Flowersgohome přijalo asi před dvěma týdny, uvedl za firmu Aleš Mácha. U příležitosti Dušiček podle něj zákazníci utratí průměrně od 700 do 800 korun. "Ceny klasických chvojových věnců se pohybují někde kolem 250 až 350 korun. K tomu si zákazníci zpravidla vyberou na jeden hrob nějakou hrnkovou květinu, svíčku či drobnou dekoraci," doplnil. Díky svojí odolnosti na Dušičky vedou chryzantémy a také vřes či šiškové věnce, řekl.

Sortiment na Dušičky Češi podle mluvčí Globusu Anety Turnovské začínají nakupovat až s dvoutýdenním předstihem. Tržby jsou v tomto období srovnatelné se dnem svatého Valentýna, uvedla. "Dušičky jsou pro nás významným dnem v roce. Sortiment jsme tento rok rozšířili například o svíčky ve skle," řekla mluvčí Kauflandu Renata Maierl.

Lidé se chtějí převlékat za strašidla

Internetový srovnávač Heureka.cz pak za posledních sedm dní pozoruje vyšší zájem o halloweenské kostýmy. V případě těch pro děti nárůst činí 47 procent, u kostýmů pro dospělé je to 44 procent. Meziměsíčně jsou hodnoty více než dvojnásobné, řekl šéf analytiků webu Michal Buzek. V oblibě jsou podle něj masky ducha Vřískot nebo dívky Wednesday z Addamsovy rodiny.

Poptávka po halloweenském zboží letos v prodejnách Penny Market meziročně vzrostla asi o desetinu. Zákazníci podle mluvčího Tomáše Kubíka u příležitosti tohoto amerického svátku kupují i slané pochutiny, jako jsou například brambůrky. "Zejména mezi mladými jsou pak oblíbené různé druhy alkoholu," doplnil.

V Bille zákazníci sahají také po dýních, jejich prodeje jsou oproti běžným dnům trojnásobné, řekla mluvčí Dana Bratánková. Více než deset let má halloweenský sortiment v nabídce Lidl. "Poptávka je přitom stabilní a svého zákazníka si tato akce našla," řekla mluvčí Iveta Barabášová. Sladkosti nebo slané pochutiny se strašidelnými motivy si mohou zákazníci v Lidlu zakoupit do dneška, doplnila. Vyšší zájem o Dušičky než Halloween pak pozorují v Albertu.

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme