Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Němci vyšetřují, zda Apple nezneužívá svého tržního postavení

Společnost Apple vyšetřuje německý antimonopolní úřad. Zaměří se na její praktiky ohledně jejího obchodu s aplikacemi.
Pixabay
 ČTK

Německý antimonopolní úřad začal vyšetřovat, zda americký výrobce elektroniky Apple nezneužívá svého dominantního postavení na trhu. Jde o podobné vyšetřování, jaké v minulých měsících zahájil i s dalšími technologickými giganty, a sice s americkými podniky Facebook, Amazon a Google.

Reklama

„Klíčovým bodem při vyšetřování bude úloha on-line obchodu App Store, protože ten dává Applu v mnoha případech vliv na aktivity třetích stran,” upozornil šéf antimonopolního úřadu Andreas Mundt. Apple v reakci na to uvedl, že jeho obchod s aplikacemi dává německým developerům všech velikostí stejné příležitosti.

Úřad může nyní využít nové právní úpravy, která v Německu začala platit a která je namířena právě proti velkým digitálním firmám. Zkoumat bude zejména to, zda Apple nemá zásadní vliv na více trzích.

„Na základě tohoto prvního kroku chce úřad v případném dalším řízení podrobněji posoudit konkrétní praktiky společnosti Apple. V tomto ohledu již úřad obdržel několik stížností, které se týkají potenciálně protikonkurenčních praktik,” oznámil úřad, který sídlí v Bonnu.

Brusel i Londýn vyšetřují, zda Facebook nezneužívá svého postavení na reklamním trhu.

Brusel i Londýn vyšetřují Facebook kvůli reklamě. Hrozí mu pokuta až 180 miliard

Evropská komise (EK) začala vyšetřovat, zda americká internetová společnost Facebook nezneužívá svého postavení na reklamním trhu. Komisi především zajímá, jak Facebook nakládá s daty zadavatelů reklamy a zda získané informace pak nezneužívá k tomu, aby jim konkuroval na trzích, kde sám působí. Komise jako příklad zmiňuje inzeráty uživatelů na nákup a prodej zboží přes Facebook Marketplace. Podobné vyšetřování zahájila i Británie.

Přečíst článek

Antimonopolní úřad sdělil, že jedna stížnost mu přišla od sdružení firem z reklamního a mediálního sektoru a týkala se toho, jak Apple se zavedením svého operačního systému iOS 14.5 omezuje sledování uživatelů. Stížnosti obsahují zejména to, že Apple sám sebe zvýhodňuje, když na přístroje nechává předinstalovat své vlastní aplikace, upozornil německý úřad.

„Rádi s antimonopolním úřadem probereme náš přístup a těšíme se na otevřený dialog o jeho obavách,” reagoval Apple.

Z porušování antimonopolních zákonů firmu na konci dubna obvinila také Evropská komise (EK). Ta Applu zaslala seznam námitek a požaduje, aby firma vysvětlila, jakým způsobem uplatňuje pravidla ve svém on-line obchodě App Store.

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) Petr Mlsna

David Ondráčka: Případ ÚOHS. Jak z pyramidy moci učinit moderního regulátora

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Doporučujeme