Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Němci pod tlakem. Tamní výrobu automobilů ohrožuje Čína

Výroba v automobilce Volkswagen
ČTK
 ČTK

Dovoz čínských automobilů a automobilových součástek do Německa v první polovině roku vzrostl o 75 procent, i když celkový dovoz z Číny klesl. Vývoz aut a dílů z Německa do Číny se pak snížil o 21 procent, uvedl německý ekonomický institut IW. Údaje ukazují, že největší evropské centrum výroby aut se dostává pod stále větší tlak. Z širšího pohledu se pak auta podle IW stále více stávají asijským produktem.

Reklama

Na německý trh podle IW letos vstoupilo několik čínských značek. Celkem jich v zemi působí osm, na celkovém prodeji aut v zemi však mají podíl pouze 1,5 procenta.

K růstu dovozu přispívají také vozy nečínských automobilek, které se vyrábějí v Číně. Například německá automobilka BMW dováží z Číny svůj plně elektrický vůz iX3.

Toyota v Kolíně od pondělí téměř po čtyřech týdnech plně obnoví výrobu

Konec vynucené pauzy. Toyota po téměř měsíci obnoví výrobu v Kolíně

Výroba v kolínské automobilce Toyota Motor Manufacturing Czech Republic se dnes téměř po čtyřech týdnech plně obnoví. Auta se v Kolíně přestala vyrábět 22. srpna, závod přijde o 19 dní výroby, uvedl mluvčí automobilky Tomáš Paroubek.

Přečíst článek

Studie přichází krátce poté, co Evropská komise oznámila, že zahajuje šetření, zda nemá zavést sankční cla na dovoz čínských elektromobilů kvůli podezření, že využívají státní dotace.

Celkový vývoz z Německa do Číny se za pololetí snížil o více než osm procent. Automobily a jejich díly měly na tomto poklesu tříčtvrtinový podíl.

„Podnikatelský model, který dříve podporoval výrobu v Německu - mezikontinentální vývoz vysoce kvalitních vozidel - se dostává pod stále větší tlak,“ uvedli autoři studie Jürgen Matthes a Thomas Puls. „Němečtí výrobci už několik let přesouvají stále více výroby do Číny, v současnosti také stále více v dříve odolné prémiové třídě.“

Loni se téměř 60 procent všech aut vyrobilo v Asii, zatímco v roce 2000 to bylo 31 procent, uvádí se ve studii IW. Evropa ztrácí pro toto odvětví na významu. Mezi deseti největšími světovými výrobci automobilů jsou pouze Německo a Španělsko, v roce 2000 do této skupiny patřila také Itálie, Francie a Británie.

Projekt Technické univerzity Mnichov a jejího superrychlého dopravního prostředku TUM Hyperloop na autosalonu v Mnichově v září 2023.

Hyperloopy už měly vozit lidi rychlostí letadel, snil Musk a další. Možná za dalších deset let

Když před deseti lety přišel miliardář a vizionář Elon Musk s vizí veřejné dopravy v podobě hyperloopů jezdících rychlostí přes 700 kilometrů v hodině, snil on i další o tom, že už v současnosti budou v provozu. Nestalo se. Technologický sen ale stále žije, jak ukázala Technická univerzita v Mnichově na před pár dny skončeném mezinárodním automobilovém veletrhu IAA, která zároveň na konci července spustila první testovací dráhu pro svůj projekt TUM Hyperloop.

Přečíst článek

Za relativní odolnost vděčí německé automobilky vstupu na čínský trh v 80. letech, uvedl IW.

Studie také upozornila, že celkový dovoz do Německa z Číny se v pololetí snížil o 17 procent. To by mohly být první známky snižování závislosti Německa na Číně.

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Výroba automobilů Škoda v Mladé Boleslavi

Lukáš Kovanda: Český průmysl v únoru zklamal. Kdo za to může? Němci, Číňané i piráti

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Doporučujeme