Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Luxus pro všechny? Sklárny Moser se spojily s předním designérem

Designér Jan Plecháč
Se svolením Jana Plecháče
Petra Nehasilová
pej

Sklárny Moser se spojily s designérem Janem Plecháčem. Držitel několika prestižních designérských ocenění, který se prosadil i v zahraniční konkurenci, se stal jejich kreativním ředitelem.

Sklárny Moser, které navazují na více než stoletou tradici výroby českého křišťálu, sází - tak jako i ostatní české firmy jako TON či Lastvit - na spojení se jménem světově uznávané designérské špičky. Slibují si od toho posílení brandu. 

Jan Plecháč, který designerskou kariéru započal v roce 2011 na přehlídce mladých talentů Salone Satellite v Miláně, navrhuje sériové produkty pro světové značky jako Cappellini, Menu, La Chance, Lasvit nebo sběratelské kusy na pomezí designu a umění pro galerie Mint Shop nebo Rossana Orlandi.

Podnikatel, ilustrační foto

Boj o lidi a zdražování tíží jinak optimisticky naladěné šéfy českých firem, ukázal průzkum

Ředitelé českých firem předpokládají, že se jejich podnikům bude letos dařit lépe než loni. Na 79 procent z nich očekává růst výnosů vlastních společností. V kontextu posledních let je to vysoké číslo. V loňském krizovém roce to bylo 71 procent šéfů a v předcovidovém roce 2019 v růst vlastních firem věřilo „jen“ 75 procent CEOs, ukázal průzkum PwC.

Přečíst článek

„Věříme, že Jan Plecháč dokáže s citem vybrat to nejlepší z dědictví Moseru a navázat na to svými moderními designy. Bude u toho samozřejmě spolupracovat i s českými a zahraničními výtvarníky,“ přibližuje Martina Jirásková, marketingová ředitelka Moser.

Moser tvrdě zasáhla pandemie

Karlovarská firma je ukázkou českého řemesla, je členem společenství Comité Colbert, které si klade za cíl udržet a rozvíjet tradiční rukodělnou výrobu luxusních výrobků. 

„Je to pro mě velká výzva. Vážím si řemesla a tradic, které pro mě symbolizuje. Obdivuji zručnost a soustředěnost našich sklářů. Zároveň si uvědomuji, že se doba mění a že by se tento vývoj měl odrážet i v dílech sklárny. A právě na mně je najít její novou cestu,” říká o své nové roli Jan Plecháč.

Míšeňský porcelán

Desítky tisíc eur za talíř? Investice do Míšně mohou pomoci s inflací

Díky dálnici D8 jste tam za chvíli. Návštěva muzea a fabriky míšeňského porcelánu je skvělý tip na výlet. A možná i dobrou investiční příležitostí.

Přečíst článek

Sklárnu výrazně zasáhla pandemie. Ubyly jí zakázky ze zahraničí a kvůli uzavření obchodů se propadl také odbyt na českém trhu. Firma musela dokonce dočasně zastavit výrobu. 

Podle poslední účetní uzávěrky z roku 2020 jí klesl obrat z 293,8 milionu v roce 2019 na 168,2 milionu korun. Firma tak skončila ve ztrátě přes 125 milionů korun.

Šampaňské Cristal Medallion

Zlaté šampaňské? I tak může vypadat investiční aktivum

Láhev zlatého šampaňského za 274 tisíc korun? Domů by si to asi koupil málokdo, takže zbývají institucionální investoři.

Přečíst článek

Ekologické tenisky od značky Valentino

Zelený luxus. Ikonické módní značky se vrhly na ekologickou výrobu tenisek

Módní značky Chloé, Prada nebo Valentino debutují na trhu s ekologicky šetrnými teniskami. Boty, které se dají pořídit od 10 tisíc korun, se šijí z biomateriálů v provedení odpovídajících kvalitě haute couture, upozorňuje prestižní americky magazín Wall Paper Magazin.

Přečíst článek

ZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Myslet na budoucnost. To je hlavní téma zimního vydání magazínu Newstream CLUB. Hvězdou magazínu je Rony Plesl, který v rozhovoru poodkrývá velké plány pro další roky, které chce strávit v novém ateliéru za Prahou. Dále si můžete přečíst rozhovor s miliardářem a investorem Michalem Zahradníčkem, který před rokem otevřel fond Life BioCEEd a hledá skryté poklady ve vědeckých laboratořích.

Se svými vizemi budoucnosti se podělí i další výrazné figury českého veřejného dění včetně technologického evangelisty Petra Máry nebo ekonoma a filozofaTomáše Sedláčka

O zachování hodnot, tradic a budování odkazu hovoří Štěpán Laichter, který opravuje rodový dům na pražských Vinohradech od architekta Kotěry.

Čeští a slovenští dolaroví milionáři prožívají dobré časy. A to nikoli jen kvůli úspěchům v podnikání, ale také díky situaci na trzích, ukazuje nejnovější vydání Wealth Reportu, který ve spolupráci s agenturou Perfect Crowd připravila J&T Banka. Výnosy z akcií se vůbec poprvé staly hlavním zdrojem příjmů, když překonaly i výnosy z podnikání. A co je neméně podstatné: většina respondentů očekává, že dobře bude i nadále, třeba kvůli investicím do private equity. Kam dále tuzemští milionáři investují? I to zjistíte v novém vydání magazínu Newstream CLUB.

Desáté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo magazínu se můžete těšit opět na jaře.

Související

Klubové setkání "Ženy jako investorky do krásy" - Newstream Business Club českých a slovenských žen

Lidé více hledají jistotu v umění, nákup uměleckých děl a šperků byl za covidu enormní, uvedly expertky

Přečíst článek
Doporučujeme