Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Litovelská sýrárna Brazzale Moravia loni utržila rekordních 2,7 miliardy. Zisk klesl

Brazzale Moravia, sýrárna z Litovle, měla loni rekordní tržby.
Brazzale Moravia
 ČTK

Společnost Brazzale Moravia z Litovle na Olomoucku, přední světový výrobce tvrdého sýra typu parmazán, loni zvýšila tržby o 75 milionů korun na rekordních 2,716 miliardy. Zisk sýrárny ale meziročně klesl o 14 procent na 69,2 milionu, uvádí výroční zpráva firmy.

Většina produkce parmazánu Gran Moravia míří z Litovle do zahraničí, především do Itálie. Na zahraničních trzích loni firma utržila 2,108 miliardy korun a v Česku 607 milionů korun. Zatímco export vzrostl o bezmála 100 milionů korun, tak prodej na tuzemském trhu se meziročně snížil asi o 20 milionů korun. Brazzale Moravia má přibližně třetinový podíl na celkovém vývozu sýrů z ČR.

Společnost se v posledních letech snaží proniknout také na asijské trhy a postupně upevňuje pozici v Česku, kde provozuje síť 23 vlastních prodejen La Formaggeria Gran Moravia. Loni v nich utržila přes 233 milionů korun, o rok dříve 239 milionů korun.

Litovelská společnost loni zaměstnávala v průměru 378 lidí. Brazzale letos otevřela ve svém italském sídle v Zanè vlastní vědecko-výzkumné centrum. Ve spolupráci s Milánskou univerzitou se chce zabývat inovacemi potravin a výrobních procesů, interním školením a poskytováním výživových informací spotřebitelům.

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.

Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.

Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.

Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Související

Strany slibují levnější potraviny, ale chybí plány k naplnění slibů

Neparlamentní strany slibují levnější potraviny, ale má to háček. Vychází z populistických a neověřených dat, uvádí odborníci

Přečíst článek
Doporučujeme