Vyberte si z našich newsletterů

Přihlásit odběr

Jančura dobyl severovýchod. RegioJet převezme provoz pěti rychlíků

Radim Jančura, šéf RegioJet
ČTK
 ČTK

Dopravní společnost RegioJet převezme od prosince 2029 provoz pěti rychlíkových linek. Půjde o linky Pardubice - Liberec, Liberec - Ústí nad Labem, Kolín - Rumburk a z Prahy do Tanvaldu a Rumburku. Stát dopravci za 15 let provozu zaplatí 11,63 miliardy korun.

Většinu uvedených linek dosud provozuje Arriva. RegioJet uspěl ve veřejné soutěži ministerstva dopravy, v níž stát vybíral ze čtyř nabídek. Jde o zatím největší soutěž na dálkové vlaky, které ministerstvo vypsalo. Vyplývá to z registru smluv, upozornil na to server Zdopravy.cz. Ministerstvo dopravy s vítězným uchazečem uzavřelo 15letou smlouvu. RegioJet získá smlouvu na provoz 4,5 milionu kilometrů ročně.

RegioJet by měl na linkách vypravovat nové vlaky, které dopravci dodá společnost Škoda Group. Jednotky by měly umožňovat provoz v nezávislé trakci i využívat trakční elektřinu na elektrifikovaných úsecích.

Radim Jančura: K polskému Baltu jezdit nebudeme, nemá to budoucnost

Radim Jančura: K polskému Baltu jezdit nebudeme, nemá to budoucnost

Luxusní žluté autobusy Radima Jančury letos poprvé vyrazily do devíti destinací v Chorvatsku. Split, Trogir nebo Primošten. Při pohledu na rezervační systém firmy RegioJet je zřejmé, že autobusy jsou vesměs vyprodané. Za šestnáct hodin ne na sedačkách, ale v křeslech, s vodou a kávou zdarma. Dřív vypravoval Jančura do Chorvatska vlaky. Ale přišly výluky na železnici. „Kvůli výlukám jsme museli jezdit hrozně dlouhou trasu. Přestalo se to vyplácet, zrušili jsme to. Autobusy fungovaly vždycky,“ říká Jančura.

Přečíst článek

Na čtyřech z pěti vysoutěžených linkách v současnosti jezdí Arriva. RegioJet v tendru nabídl ze všech uchazečů, mezi něž patřila dále Arriva, České dráhy a Leo Express, nejnižší cenu. Ta počítá s denní kompenzací přes 1,99 milionu korun, což odpovídá zhruba 170 korunám za kilometr. Výsledná cena je podle serveru Zdopravy.cz zhruba o deset až 20 procent vyšší, než si účtuje právě Arriva. Ta nyní na tratích jezdí se staršími vlaky.

Koncem letošního června podepsalo ministerstvo dopravy smlouvu se společností Arriva, podle které bude firma od prosince 2028 zajišťovat dopravu na dvou linkách z Prahy na západ Čech. Nyní na těchto linkách jezdí České dráhy. Smlouva je na 15 let, Arriva by tedy měla provoz zajišťovat až do prosince 2043. Ministerstvo za to zaplatí téměř 3,04 miliardy korun. Ministerstvo dopravy zároveň soutěží také další linky.

Radim Jančura: Rakušané nesmyslně zvedají ceny. V našem hotelu je pivo za dvě eura

Jančura: V našich hotelech v Rakousku si Češi sami čepují a platí bez obsluhy. A já jim věřím

Majitel dopravní společnosti RegioJet Radim Jančura koupil v době covidu hotel v rakouských Alpách. V loňském roce k němu přikoupil ještě druhý. Jak se mu jeho hoteliérská branže rozvíjí? „Pro mě je to jakýsi koníček,“ říká Jančura v rozhovoru pro newstream.cz. Jeden z hotelů v současnosti prochází rozsáhlou rekonstrukcí, nákup dalšího hotelu je zatím ve hvězdách. Jančura si prostě osahává nový byznysový prostor. Mezitím rozvíjí oblast svého hlavního zájmu, dopravu. A na podzim chystá novou železniční linku na Ukrajinu.

Přečíst článek

JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.

Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?

Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.

Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.

A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.

Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v červnu.

Související

Doporučujeme