Ikea vytrestá neočkované zaměstnance na penězích
                            Nábytkářský řetězec Ikea v Británii hodlá svým neočkovaným zaměstnancům znepříjemnit život. Sníží jim plat, který dostávají v době, kdy musejí být v karanténě poté, co se setkali s nakaženým člověkem. Zprávu přinesl Guardian a agentura Bloomberg, vedení řetězce se k ní nevyjádřilo.
Ikea sníží podporu lidem, kteří nemohou do práce kvůli tomu, že se dostali do kontaktu s nakaženou osobou, na 96,33 libry na týden. V Británii je přitom povinná desetidenní karanténa. Suma je menší než čtvrtina průměrné týdenní hrubé mzdy zdravého zaměstnance v prodejně. Ikea ve Spojeném království zaměstnává deset tisíc lidí.
Žádná injekce, žádná práce. To je heslo, které razí americký finanční gigant.
	Neočkovaní mají smůlu. Americká Citi je vyhodí z práce
		Zprávy z firem
		
Švédský řetězec není jediný, kdo zvolil cestu nátlaku na antivaxery. Už k tomu přistoupila potravinářská síť Morrison Supermarket. Donedávna velké firmy dávaly i během karantény plný plat. Šéf Morrisonu David Potts nedávno prohlásil, že náklady firmy na covid byly přímo „biblické”. Firmě to spolu s potížemi v logistice a zvýšením cen komodit srazilo zisk o třetinu. „Je třeba některé náklady normalizovat. Snížení podpory lidem, kteří se musejí izolovat proto, že nejsou očkovaní, je toho dobrým příkladem,” vysvětlil.
Nová vláda v boji proti pandemii zavede od poloviny ledna povinné testování ve firmách, a to i pro zaměstnance po třetí dávce očkování, uvedl ministr zdravotnictví Vlastimil Válek (TOP 09) po jednání vlády.
	Schváleno: Pomoc proti energetické chudobě, testování ve firmách a zrušení Antiviru B
		Politika
		
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.