Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Euro 7 nebude tak přísné. Jde o udržení evropské konkurenceschopnosti, uvedl Kupka

Kompromisní návrh Euro 7 nebude znamenat zpřísnění emisí proti Euro 6, tvrdí Kupka
ČTK
 ČTK

Návrh nového emisního nařízení Euro 7 v současné kompromisní podobě zřejmě nebude znamenat zpřísnění emisních limitů pro osobní i nákladní auta oproti stávající normě Euro 6. Stále je nutné zajistit limity termínů pro přijetí souvisejících předpisů v rámci EU. Příští pondělí 25. září má o návrhu jednat Rada ministrů EU odpovědných za konkurenceschopnost, uvedl ministr dopravy Martin Kupka (ODS).

Podle výkonného ředitele Sdružení automobilového průmyslu Zdeňka Petzla jsou nadále v návrhu kritické termíny vstupu normy v platnost. Původní návrh Evropské komise počítá s přijetím opatřením v polovině roku 2025 pro osobní a užitkové vozy a v polovině roku 2027 pro nákladní auta, což označil za nereálné. Za příliš krátké období ale považuje i stávající kompromisní návrh zavést opatření 24 měsíců od vstupu normy v platnost u nových osobních modelů a 36 měsíců u stávajících modelů. U nákladních aut to má být 48 měsíců, respektive 60 měsíců.

„Naším cílem je zachovat dostupná auta pro veřejnost v celé EU a zároveň udržení konkurenceschopnosti evropského auto průmyslu,“ uvedl Kupka.

Podle europoslance a zpravodaje návrhu Alexandra Vondry (ODS) je v současnosti návrh v klíčové fázi vyjednávání v Evropském parlamentu. Ve výborech se bude návrh projednávat ve čtvrtek 12. října a na plenární zasedání by se měl dostat v první polovině listopadu. „Snahou je, aby následný trialog moderovalo ještě španělské předsednictví, které je automobilovému průmyslu více nakloněno, a celé to bylo uzavřeno před nástupem Belgie, která moc autoprůmyslu nemá,“ podotkl.

Čechům by měly zlevnit potraviny, míní analytici. Nahrává tomu pokles cen zemědělských výrobců

Čechům by měly zlevnit potraviny. Jestli ne, tak si někdo mastí kapsu, míní analytici

Ceny zemědělských výrobců v Česku v srpnu meziročně klesly o 16,4 procenta. Pro spotřebitele je to příznivá zprava - trend cen v zemědělství se obvykle projeví i v konečných cenách v obchodech.

Přečíst článek

Česko, které je kvůli velkému významu automobilového průmyslu jednou ze zemí, která změny návrhu iniciuje od jeho předložení Evropskou komisí, prosazuje spolu s dalšími členskými státy i další změny, které se týkají například procesu emisního testování vozidel nebo používání palubního monitorování emisí.

EU již dříve rozhodla o ukončení výroby aut se spalovacím motorem v roce 2035. Automobilky v této souvislosti považují přijetí normy Euro 7 za kontraproduktivní. Bude podle nich znamenat zbytečné investice vedle těch, které již vynakládají do elektromobility. Efekt Euro 7 na životní prostředí navíc považují za sporný vzhledem k nedostatečné obnově vozidlového parku a velkému množství méně ekologických vozů na silnicích.

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.

Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.

Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.

Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Související

Čínská továrna automobilky Geely v provincii Če-ťiang na jihovýchodě Číny.

Náklady na emisní normu Euro 7 mnohonásobně převýší odhady Evropské komise, tvrdí výrobci vozů

Přečíst článek
Nerealistické. Osmička zemí unie včetně Česka podepsala dokument proti emisní normě Euro 7

Nerealistické. Osmička zemí unie včetně Česka podepsala dokument proti emisní normě Euro 7

Přečíst článek
Doporučujeme