De Beers, někdejší světový diamantový monopol, změní většinového majitele. Poprvé od roku 1926
![De Beers, někdejší světový diamantový monopol, změní většinového majitele. Poprvé od roku 1926](https://www.newstream.cz/uploads/article/660x464_fit/profimedia-0842901463.jpg)
Diamanty nakonec asi věčné nejsou. Společnost De Beers, svého času, ve 20. století, de facto světový diamantový monopol, je na prodej. Přitom právě ona stojí za jedním z nejúspěšnějších marketingových hesel dějin, „Diamanty jsou věčné“, s nímž přišla roku 1948, a dokonce jej propašovala do názvu bondovky. Jaký majstrštyk.
Dnes ale její majitel, britská těžařská společnost Anglo American, oznámil, že hodlá De Beers prodat – přitom v něm drží většinu už od roku 1926.
Anglo American se totiž potřebuje ubránit převzetí ze strany největší těžařské společnosti světa, australské BHP. Tudíž musí zeštíhlit svůj záběr. Hodlá už se tak dále soustředit pouze na těžbu železné rudy a mědi.
Diamantový byznys, který je notně opřený o důmyslný marketing, její zaměření na produkci základních kovů rozptyloval a finančně ji proto oslaboval až tak, že je nyní právě terčem snahy o převzetí.
Diamanty jsou věčné v bondovkách, v reálu je zjevně věčnější měď a železo.
Ve světovém šperkařství přichází boom laboratorně pěstovaných diamantů. Naopak zájem o ty přírodní opadá. Tak se projevuje současný nákupní trend.
Přírodní diamanty jsou pasé. Pandora si pěstuje umělé
Zprávy z firem
Evropská unie přidala na sankční seznam ruskou společnost Alrosa, která největším celosvětovým producentem diamantů, a jejího šéfa Pavla Marinyčeva. Viní je z jednání, které narušuje či ohrožuje „územní celistvost, suverenitu a nezávislost Ukrajiny“, uvedla ve středu Rada EU, tedy členské státy unie.
EU zatočila s krvavými diamanty z Ruska
Politika
Speciál Realitní Club
Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části – webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu.
- Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
- Komerční reality: kanceláře, coworking;
- Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
- Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.
Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.
Témata související s realitami:
- inflace v Česku i ve světě
- vše kolem hypotečního trhu
- co se děje na investičním trhu?