Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

De Beers, někdejší světový diamantový monopol, změní většinového majitele. Poprvé od roku 1926

De Beers, někdejší světový diamantový monopol, změní většinového majitele. Poprvé od roku 1926
ČTK
Lukáš Kovanda

Diamanty nakonec asi věčné nejsou. Společnost De Beers, svého času, ve 20. století, de facto světový diamantový monopol, je na prodej. Přitom právě ona stojí za jedním z nejúspěšnějších marketingových hesel dějin, „Diamanty jsou věčné“, s nímž přišla roku 1948, a dokonce jej propašovala do názvu bondovky. Jaký majstrštyk.

Reklama

Dnes ale její majitel, britská těžařská společnost Anglo American, oznámil, že hodlá De Beers prodat – přitom v něm drží většinu už od roku 1926.

Anglo American se totiž potřebuje ubránit převzetí ze strany největší těžařské společnosti světa, australské BHP. Tudíž musí zeštíhlit svůj záběr. Hodlá už se tak dále soustředit pouze na těžbu železné rudy a mědi.

Diamantový byznys, který je notně opřený o důmyslný marketing, její zaměření na produkci základních kovů rozptyloval a finančně ji proto oslaboval až tak, že je nyní právě terčem snahy o převzetí.

Diamanty jsou věčné v bondovkách, v reálu je zjevně věčnější měď a železo.

Pravý diamant je od umělého nerozeznatelný

Přírodní diamanty jsou pasé. Pandora si pěstuje umělé

Ve světovém šperkařství přichází boom laboratorně pěstovaných diamantů. Naopak zájem o ty přírodní opadá. Tak se projevuje současný nákupní trend. 

Přečíst článek

Nad krvavými diamanty z Ruska se stahují mraky. G7 zvažuje sankce

EU zatočila s krvavými diamanty z Ruska

Evropská unie přidala na sankční seznam ruskou společnost Alrosa, která největším celosvětovým producentem diamantů, a jejího šéfa Pavla Marinyčeva. Viní je z jednání, které narušuje či ohrožuje „územní celistvost, suverenitu a nezávislost Ukrajiny“, uvedla ve středu Rada EU, tedy členské státy unie.

Přečíst článek

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Větší než Pentagon. V Indii dokončili „království diamantů“, pojme několik desítek tisíc zaměstnanců. Na snímku budova Surat Diamond Bourse.

Větší než Pentagon. V Indii dokončili „království diamantů“, pojme několik desítek tisíc zaměstnanců

Přečíst článek
Diamant, ilustrační foto

Ceny diamantů z loňského rekordu již klesly o 18 procent, roste zájem o ty syntetické

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Doporučujeme