De Beers, někdejší světový diamantový monopol, změní většinového majitele. Poprvé od roku 1926
Diamanty nakonec asi věčné nejsou. Společnost De Beers, svého času, ve 20. století, de facto světový diamantový monopol, je na prodej. Přitom právě ona stojí za jedním z nejúspěšnějších marketingových hesel dějin, „Diamanty jsou věčné“, s nímž přišla roku 1948, a dokonce jej propašovala do názvu bondovky. Jaký majstrštyk.
Dnes ale její majitel, britská těžařská společnost Anglo American, oznámil, že hodlá De Beers prodat – přitom v něm drží většinu už od roku 1926.
Anglo American se totiž potřebuje ubránit převzetí ze strany největší těžařské společnosti světa, australské BHP. Tudíž musí zeštíhlit svůj záběr. Hodlá už se tak dále soustředit pouze na těžbu železné rudy a mědi.
Diamantový byznys, který je notně opřený o důmyslný marketing, její zaměření na produkci základních kovů rozptyloval a finančně ji proto oslaboval až tak, že je nyní právě terčem snahy o převzetí.
Diamanty jsou věčné v bondovkách, v reálu je zjevně věčnější měď a železo.
Ve světovém šperkařství přichází boom laboratorně pěstovaných diamantů. Naopak zájem o ty přírodní opadá. Tak se projevuje současný nákupní trend.
Přírodní diamanty jsou pasé. Pandora si pěstuje umělé
Zprávy z firem
Evropská unie přidala na sankční seznam ruskou společnost Alrosa, která největším celosvětovým producentem diamantů, a jejího šéfa Pavla Marinyčeva. Viní je z jednání, které narušuje či ohrožuje „územní celistvost, suverenitu a nezávislost Ukrajiny“, uvedla ve středu Rada EU, tedy členské státy unie.
EU zatočila s krvavými diamanty z Ruska
Politika
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.