Český datový start-up Manta expanduje do Irska a Portugalska

Česko-americký startup Manta, který vyvíjí nástroj pro analýzu datových toků v IT prostředí velkých firem, otevřel své nové pobočky v portugalském Lisabonu a irském Dublinu. Po Praze, New Yorku a floridské Tampě jde podle sdělení společnosti Manta o čtvrtou a pátou fungující pobočku technologické firmy.
„V Lisabonu chceme vybudovat primárně centrum pro produktový vývoj, provoz a podporu existujících klientů. Rychle rosteme, máme velkou poptávku po talentovaných lidech s vynikající angličtinou a museli jsme se rozhodnout, zda zvolíme plně distribuovaný model nebo se přikloníme k jedné konkrétní lokalitě a otevřeme druhou kancelář. Po pečlivé analýze jsme se rozhodli pro Portugalsko, resp. Lisabon. Jsou zde vynikající technické univerzity, vysoká kvalita angličtiny a kultura založená na lidských vztazích, což je důležité pro další rozvoj naší firemní kultury,“ představuje záměr expanze do Portugalska Tomáš Krátký, zakladatel a CEO společnosti Manta s tím, že experti lisabonské pobočky se nově zaměří i na budování řešení pro cloudové technologie.
Hlavní vývojářské centrum Manty zůstává i nadále v Praze. Dublinská pobočka se naopak zaměří na obchodní činnost a kontakt s evropskými korporacemi, které systémy Manty využívají.
Český start-up Carvago, který je nevětším tuzemským online prodejcem ojetých vozů, po Česku, Slovensku a Polsku expanduje dále do Evropy. Nakupovat ojetá auta kompletně online bude učit také zákazníky v Německu.
České Carvago vstupuje na německý trh. Nabídne statisíce ojetin
Zprávy z firem
Manta v oblasti datového managementu nabízí unikátní řešení pro analýzu datových toků. Datové toky reprezentují znalost o původu dat a o jejich komplexní cestě od okamžiku vzniku až po konečné využití v manažerských či analytických reportech. Česko-americká softwarová společnost Mamna vznikla v roce 2008, prošla dvěma investičními koly a v rámci Series A získala investici ve výši 13 milionů dolarů od kapitálového fondu Bessemer Venture Partners, SAP.io, německého Senovo a českých Credo Ventures. Pobočky má vedle Prahy také v New Yorku, Tampě a nově v Lisabonu a Dublinu. Zaměstnává přes sto lidí.
Stále ještě mladý manažer Ondřej Krátký již čtyři roky vede společnost Liftago. Firma, která propojuje taxikáře se zákazníky mobilní aplikací, přežila rok a půl s covidem. Zeštíhlela, ale žije. Místo chybějících zákazníků začala víc vozit balíky. Kam Krátký firmu povede dál?
Ondřej Krátký: Liftago není jen taxi, budujeme firmu na dalších sto let
Zprávy z firem
Hned po sametové revoluci začal Martin Cígler podnikat, vytvořil svůj první účetní program pro firmy. Nyní je společnost Solitea, kterou založil a vede ji, hegemonem podnikového software ve střední Evropě. A dál roste. Její programy využívá přes čtvrt milionu firem v Česku, na Slovensku, v Rakousku, Slovinsku a dalších zemích. Solitea v posledních letech kupuje ve spojení s investiční skupinou Sandberg jednu firmu za druhou a zvětšuje svůj dosah. Má Dotykačku, iDoklad a dalších víc než třicet produktů. Už kolem ní začaly kroužit nadnárodní IT koncerny. Cígler má našlápnuto stát se jedním z nejbohatších lidí v Česku.
Budoucí miliardář Cígler: Vizi prodat firmu nemám, zajímavé nabídce bych se ale nebránil
Leaders
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.