Bývalé restaurace McDonald's v Kazachstánu se znovuotevírají, ale bez značky

V Kazachstánu se znovuotevírají bývalé restaurace rychlého občerstvení McDonald's, ale bez této značky a pod jinými názvy jako třeba Cheeseburger. Americká společnost tento trh před několika týdny opustila kvůli problémům se zásobováním. S odkazem na sdělení bývalého držitele licence to uvedla agentura Reuters. Firma už po ruské invazi na Ukrajinu přestala nakupovat v Rusku a měla problém dodávky odtud nahradit.
Právě kvůli problémům se zásobováním ukončil držitel místní licence Food Solutions KZ s McDonald's tento měsíc vzájemnou dohodu. Společnost Food Solutions KZ ve svém sdělení uvedla, že zachová vysoké standardy kvality a služeb, které byly přijaty dříve. Brzy také představí svou novou značku.
McDonald's se zřejmě stáhne z kazachstánského trhu, nesehnal tam totiž spolehlivého dodavatele masa.
McDonald's v Kazachstánu nemá náhradu za ruské maso. Z trhu se stáhne
Zprávy z firem
Společnost Food Solutions KZ neuvedla, zda nahradila některé složky kazašskými produkty, například hovězí paštiky. Její nový jídelní lístek ale obsahuje položky, jako jsou hovězí, kuřecí a rybí hamburgery a také kuřecí nugety, hranolky a zmrzlinu.
Společnost McDonald's uzavřela své restaurace v Rusku krátce poté, co Moskva loni v únoru vyslala na Ukrajinu desítky tisíc vojáků. V květnu americký podnik své aktivity v Rusku prodal provozovateli a držiteli provozní licence Alexandru Govorovi. Govor loni restaurace znovu otevřel pod značkou Vkusno i točka, v překladu Chutně a tečka.
S velkou slávou nahradil nový řetězec Vkusno & tochka (Vkusně a tečka) pobočky amerického McDonald´s, který se z Ruska stejně jako stovky dalších firem stáhnul kvůli Putinově invazi na Ukrajinu. Jenže jen pár týdnů po přejmenování provozoven a převzetí novým majitelem má síť občerstvení zásadní problém. Tím je nedostatek brambor pro výrobu základní položky menu, hranolek, neboť dosavadní zahraniční partneři McDonaldu je odmítají do Ruska dovážet, píše agentura Reuters.
Nový ruský „McDonald´s“ má problém: Nedostatek hranolek
Zprávy z firem
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.