Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

BuzzFeed vstoupí na burzu. Slibuje si od toho ohodnocení na 1,5 miliardy dolarů

Jonah Peretti, zakladatel webu BuzzFeed, který brzy vstoupí na burzu.
Ståle Grut / Creative Commons / CC-BY-SA-2.0
 ČTK

Americká mediální společnost BuzzFeed potvrdila spekulace posledních dní a oznámila chystaný vstup na burzu. Sloučí se kvůli tomu s firmou 890 Fifth Avenue Partners, která specializuje na akvizice a patří mezi podniky souhrnně označované jako SPAC. Cílí na ohodnocení celého podniku na burze na 1,5 miliardy dolarů (32 miliard korun).

Reklama

BuzzFeed dále plánuje za 300 milionů dolarů akvizici firmy Complex Networks. To je mediální společnost, která informuje o oblečení ve stylu streetwear a o nových trendech v populární hudbě a kultuře. BuzzFeed uvedla, že koupí okamžitě zrychlí růst svých tržeb. BuzzFeed usiluje o větší vliv, aby mohla lépe konkurovat ostatním hráčům na trhu a zajistit si více peněz na reklamu.

Plán udělat z BuzzFeed veřejně obchodovaný podnik znamená pro sedmačtyřicetiletého zakladatele tohoto webu zvrat. Jonah Peretti býval učitelem a netajil se zálibami v senzačních výstupech, které se rychle šířily po internetu. Později se z něho stal podnikatel v digitálních médiích. Peretti v roce 2005 pomohl Arianně Huffingtonové založit server HuffPost a v následujícím roce začal v malé kanceláři v newyorské čtvrti Chinatown pracovat na projektu BuzzFeed.

BuzzFeed loni vygeneroval roční výnos 321 milionů dolarů a upravený EBITDA (zisk před zdaněním, odpisy a úrokovým zatížením) 31 milionů dolarů. Z velké části na tom mělo zásluhu podnikání na internetu.

BuzzFeed se bude na akciové burze Nasdaq obchodovat pod symbolem „BZFD“. Společnost uvedla, že její manažerský tým zůstane stejný i po uzavření oznámeného obchodu, přičemž Peretti zůstane generálním ředitelem a Felicia DellaFortunaová si podrží funkci finanční ředitelky. Obchod by měl být dokončen v letošním čtvrtém čtvrtletí.

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Parfumérie Douglas

Oživení evropských burz? Úpisy akcií chystá parfumerie Douglas i italská módní značka

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Doporučujeme