BuzzFeed vstoupí na burzu. Slibuje si od toho ohodnocení na 1,5 miliardy dolarů

Americká mediální společnost BuzzFeed potvrdila spekulace posledních dní a oznámila chystaný vstup na burzu. Sloučí se kvůli tomu s firmou 890 Fifth Avenue Partners, která specializuje na akvizice a patří mezi podniky souhrnně označované jako SPAC. Cílí na ohodnocení celého podniku na burze na 1,5 miliardy dolarů (32 miliard korun).
BuzzFeed dále plánuje za 300 milionů dolarů akvizici firmy Complex Networks. To je mediální společnost, která informuje o oblečení ve stylu streetwear a o nových trendech v populární hudbě a kultuře. BuzzFeed uvedla, že koupí okamžitě zrychlí růst svých tržeb. BuzzFeed usiluje o větší vliv, aby mohla lépe konkurovat ostatním hráčům na trhu a zajistit si více peněz na reklamu.
Plán udělat z BuzzFeed veřejně obchodovaný podnik znamená pro sedmačtyřicetiletého zakladatele tohoto webu zvrat. Jonah Peretti býval učitelem a netajil se zálibami v senzačních výstupech, které se rychle šířily po internetu. Později se z něho stal podnikatel v digitálních médiích. Peretti v roce 2005 pomohl Arianně Huffingtonové založit server HuffPost a v následujícím roce začal v malé kanceláři v newyorské čtvrti Chinatown pracovat na projektu BuzzFeed.
BuzzFeed loni vygeneroval roční výnos 321 milionů dolarů a upravený EBITDA (zisk před zdaněním, odpisy a úrokovým zatížením) 31 milionů dolarů. Z velké části na tom mělo zásluhu podnikání na internetu.
BuzzFeed se bude na akciové burze Nasdaq obchodovat pod symbolem „BZFD“. Společnost uvedla, že její manažerský tým zůstane stejný i po uzavření oznámeného obchodu, přičemž Peretti zůstane generálním ředitelem a Felicia DellaFortunaová si podrží funkci finanční ředitelky. Obchod by měl být dokončen v letošním čtvrtém čtvrtletí.
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.