Brazilský výrobce letadel Embraer postaví u Sao Paula závod na létající taxi
Brazilský výrobce letadel Embraer postaví poblíž Sao Paula továrnu, v níž bude vyrábět elektrické létající taxi. Na trh by chtěl tyto stroje s vertikálním vzletem a přistáním (eVTOL) uvést v roce 2026. Stroje bude vyrábět divize Eve, připomínat budou malý vrtulník, do něhož se vejde šest pasažérů.
Cena jednoho letu by se měla pohybovat od 50 do 100 dolarů, tedy zhruba 1075 až 2150 korun, na osobu. Společnost Eve uvedla, že má objednávky téměř na 3000 kusů těchto létajících taxi.
Stroje s vertikálním vzletem a přistáním nepotřebují letištní dráhu, ale budou schopny překonávat dlouhé vzdálenosti podobně jako tradiční letadla. Elektrické motory by ve srovnání s běžnými letouny měly snížit hluk a znečištění .
Americký výrobce letadel Boeing mírně zvýšil odhad dodávek nových letadel na příštích 20 let. Důvodem je vysoká poptávka na trhu s letadly s jednou uličkou, o která mají zájem nízkonákladové aerolinky.Boeing se do budoucna dívá s větším optimismem i díky vyšší poptávce po menších letadlech
Zprávy z firem
Pro začátek s pilotem
Očekává se, že létající taxi pomohou snížit dopravní zácpy v přeplněných městech. Považují se také za alternativu pro přepravu nákladu. První lety budou mít pilota, Embraer ale chystá samořízené taxi.
Továrna bude stát ve městě Taubaté zhruba 140 kilometrů severovýchodně od Sao Paula, které je ekonomickým centrem Brazílie. Stroje podobné dronům se budou zpočátku využívat ve vozových parcích taxislužeb, uvedla agentura AFP.
Evropský letecký výrobce Airbus testuje autopilota, který nejenomže udrží letadlo ve vzduchu, ale v případě potřeby, například když piloti nejsou z nějakého důvodu schopni akce, sám vybere nejvhodnější blízké letiště, přistane na něm a doroluje k terminálu.Airbus vyvíjí systém, který by mohl nahradit drahé piloty. A zlevnit letenky
Enjoy
Speciál Realitní Club
Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části – webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu.
- Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
- Komerční reality: kanceláře, coworking;
- Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
- Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.
Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.
Témata související s realitami:
- inflace v Česku i ve světě
- vše kolem hypotečního trhu
- co se děje na investičním trhu?