Reklama

Trápení s dreamlinery opět stáhlo Boeing do ztráty

Boeing letouny 787
Dave Sizer / Creative Commons / CC BY 2.0
 nst
nst

Výrobce letadel Boeing ve druhém čtvrtletí dosáhl prvního zisku po dvou letech, sláva ale netrvala dlouho. Potíže s výrobou modelu 787 Dreamliner oblíbeného pro mezinárodní trasy jej totiž o čtvrtletí později opět stáhly do ztráty. Činila 132 milionů dolarů (asi 2,9 miliardy korun), což je ale výrazně méně oproti 466 milionům dolarů ve stejném období loni.

Boeing varoval, že problémy s letadly Dreamliner ho budou stát jednu miliardu dolarů, z toho ve třetím čtvrtletí zaúčtovala firma 183 milionů dolarů. Dalších 185 milionů činily mimořádné náklady související s problematickým vesmírným programem Starliner.

Firma však očekává oživení prodeje letadel díky očkování proti COVID-19 a zmírnění cestovních omezení. V tomto čtvrtletí dodal Boeing zákazníkům 85 letadel, o 28 více než před rokem. Dodávky jsou důležité, protože firma obdrží při dodání hlavní část peněz za prodaný stroj.

Divize komerčních letadel skončila ve ztrátě 693 milionů dolarů, přestože výnosy divize stouply o 24 procent na 4,46 miliardy. Obranná a vesmírná divize a divize služeb však vykázaly zisk.

Výnosy Boeingu se zvýšily o osm procent na 15,28 miliardy dolarů, zaostaly ale za odhady analytiků, kteří čekali výnosy 16,70 miliardy dolarů. Před pandemií, v roce 2019, výnosy činily 19,98 miliardy dolarů, upozornila agentura AP.

Karel Schwarzenberg

Karel Schwarzenberg: Naše země stále nevzkvétá. Havel byl morální autoritou

"Čeští politici jsou pro národ většinou amorální autoritou. Pár výjimek ale najdete. Morální autoritou byl bezpochyby Václav Havel. V ODS pak Miroslava Němcová, v sociální demokracii Vladimír Špidla,” bilancuje v exkluzivním rozhovoru kníže Karel Schwarzenberg.

Přečíst článek

Reklama

Dodávky letounů 787 Dreamliner jsou téměř zcela pozastaveny už téměř rok. Poprvé byly přerušeny, když americký Federální úřad pro letectví začal důkladněji prověřovat výrobní vady těchto strojů, a to na základě dřívějších dvou tragických nehod.

A jak před dvěma týdny upozornil web deníku The Wall Street Journal s odvoláním na informované zdroje, Boeing se potýká s další vadou letounu 787 Dreamliner. Týká se některých součástek z titanu, které jsou slabší, než by měly být. Defekt se týká letadel vyrobených v uplynulých třech letech. Problémem obecně pro výrobce letounů jsou pak dopady koronavirové krize na poptávku po letecké dopravě.

Reklama

Související

výroba airbusů (ilustrační foto)

Letecký průmysl cítí návrat k normálu. Airbus a Safran naberou tisíce lidí

Přečíst článek
Reklama
Doporučujeme