Stát opět selhal jako realitka. Národní dům na Vinohradech neprodal ani se slevou

Pražský Národní dům na Vinohradech se Úřadu pro zastupování státu ve věcech majetkových nepodařilo prodat ani na druhý pokus. Do aukce s vyvolávací cenou 684 milionů korun se ani tentokrát žádný zájemce nepřihlásil. Úřad oznámil, že na prodej nemovitosti na náměstí Míru vypíše nové výběrové řízení.
Úřad převzal Národní dům na Vinohradech na konci roku 2024 od Státního fondu kultury. Vzhledem k tomu, že o nemovitost neprojevila zájem žádná státní instituce, nabídl ji majetkový úřad k prodeji v aukci. První kolo se uskutečnilo v polovině dubna, kdy se dům nabízel za 760 milionů korun, ani po snížení ceny na nynějších 684 milionů korun ale o nemovitost nikdo neprojevil zájem.
Národní dům na Vinohradech byl postaven v letech 1893 až 1894 podle projektu architekta Antonína Turka. Novorenesanční budova má čtyři nadzemní a dvě podzemní podlaží. Nacházejí se v ní tři velké reprezentativní sály a čtyři společenské salonky. V současnosti dům slouží především k pořádání plesů a dalších společenských akcí. Do poloviny roku 2032 má dům pronajatý společnost Národní dům-Kulturní dům železničářů.
Aukce nemovitostí s vysokou vyvolávací cenou, které ÚZSVM v poslední době pořádal, zpravidla končily neúspěšně. Opakovaně se nepodařilo prodat například středočeský zámek Štiřín, pražský zámek Veleslavín nebo pražský Palác Broadway. Úspěchem naopak skončila březnová aukce pražského domu U Hybernů, který se prodal za 447 milionů korun, byl to druhý nejvýnosnější prodej v historii ÚZSVM. V současnosti nabízí majetkový úřad v aukcích šest desítek staveb.
Aukce pražského domu U Hybernů má vítěze, nabídl za nemovitost vyvolávací cenu 447 milionů korun. Uvedl Úřad pro zastupování státu ve věcech majetkových (ÚZSVM), který dražbu vypsal.
Dům U Hybernů má nového vlastníka. Kulturní skvost v centru Prahy koupil za 447 milionů
Reality
Speciál Realitní Club
Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části – webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu.
- Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
- Komerční reality: kanceláře, coworking;
- Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
- Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.
Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.
Témata související s realitami:
- inflace v Česku i ve světě
- vše kolem hypotečního trhu
- co se děje na investičním trhu?