Výstaviště Praha se postupně mění. Letos se v areálu prostaví 200 milionů
Výstaviště Praha letos slaví 130 let od svého založení. Areál, jehož dominantou je secesní Průmyslový palác, se posledních několik let postupně revitalizuje.
„Nyní jsme asi na 20 procentech toho, co bychom měli,” přibližuje šéf Výstaviště Praha Tomáš Hübl. Za rok 2020 město do areálu investovalo 160 milionů korun, dalších 200 milionů je pro tento rok připraveno na rekonstrukci některých objektů a revitalizaci veřejných prostranství.
Došlo například na přestavbu jednoho z Křižíkových pavilonů, budova nekdější restaurace U Primasů se proměnila na multifukční prostor. V dolní části areálu rovněž vznikl nový skate park.
„Nyní nás čeká například rekonstrukce Divadla Spirála,” přibližuje Hübl. Pandemie podle něj sice měla výrazný dopad na zisky společnosti, vyprázdněné Výstaviště ale na druhou stranu umožnilo rychleji rekonstruovat.
Proměny, které v areálu probíhaly a probíhají, se netýkají jen samotných budov, ale i napojených komunikací.
Jednotlivé objekty se veřejnosti otevřou v rámci festivalu Open House.
Rychlost výstavby i variabilita jsou hlavní pozitiva takzvané modulární architektury. Budova navržená z modulů nově stojí i v Praze na Kutnohorské ulici.
Modulární architektura táhne. I tento obor ale bojuje s nedostatkem materiálu
Enjoy
Zatopený Důl Chabařovice změní projekt švédského studia Mandaworks. V okolí jezera Milada vznikne řada drobných objektů určených k rekreaci i aktivnímu odpočinku.
Nové pláže, vyhlídky i pikniková místa. Švédi promění okolí jezera Milada
Enjoy
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.