Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Matěj Čermák: Češi pochopili, že pojištění není zbytečný výdaj

Matěj Čermák: Češi pochopili, že pojištění není zbytečný výdaj
iStock
Newstream & Partner

Zájem o pojištění v Česku rok od roku roste. Podle údajů České asociace pojišťoven se počet uzavřených pojistných smluv za posledních deset let zvýšil o 25 procent. Češi si stále více uvědomují, že pojištění není jen další výdaj, ale klíčový prvek finanční stability a ochrany jejich majetku i zdraví v případě mimořádných událostí. Tento trend je zčásti výsledkem rostoucí informovanosti díky internetu a médiím, ale také intenzivním kampaním zaměřeným na zvýšení finanční gramotnosti.

Na rostoucí poptávku pojišťovny zareagovaly rychle a rozšířily svou nabídku produktů, a to až o 30 procent. Zatímco před deseti lety byl výběr poměrně omezený, dnes mají zákazníci k dispozici širokou škálu pojistných produktů, které mohou být přizpůsobeny jejich specifickým potřebám. Tato diverzifikace mimo jiné pomohla v případě pojištění majetku snížit riziko jeho podpojištění. To je ostatně problém, který v posledních letech vyvolal značné obavy.  

V kontextu rychle rostoucích cen nemovitostí i vysoké inflaci začalo často docházet k situacím, kdy pojistná částka neodpovídala skutečné hodnotě pojištěného majetku. Pojišťovny proto aktivně začaly vyzývat své klienty k aktualizaci pojistných částek, což většina z nich i udělala. Téměř 70 procent z nich využilo možnost zvýšit pojistnou částku. Důležitost pojištění si řada Čechů navíc uvědomila i po letošních povodních, kdy už nyní je nahlášeno přes 65 tisíc pojistných událostí a vyplaceno přes 1 miliardu korun.   

Lidé si také stále více uvědomují důležitost životního pojištění a jeho význam jako prostředku zajištění finanční stability v případě mimořádných událostí. V roce 2023 dosáhlo celkové předepsané pojistné v této oblasti 51,37 miliard korun. To je oproti předchozímu roku nárůst o 3,2 procenta.  

Stejně jako dalším sektorům, ani pojišťovnictví se nevyhnula digitalizace a vliv technologií na poskytování služeb. Sjednávání pojištění on-line je dnes vyhledávanou cestou, i když v případě životního či majetkového pojištění jsou stále upřednostňovány spíše osobní konzultace. Rozdílná je ale situace u cestovního pojištění. Tam je aktuálně více než 70 procent smluv uzavíráno on-line. A to je bez pochyby trend, na který musí pojišťovny opět reagovat ve své nabídce služeb.  

Autorem článku je Matěj Čermák, ředitel produktového oddělení a člen představenstva broker poolu Chytrý Honza, který je členem DRFG Investment Group.

Matěj Čermák, ředitel produktového oddělení v broker poolu Chytrý Honza DRFG, užito se svolením

Peking tlačí na čínské automobilky, aby zastavily svoji expanzi v EU

Peking tlačí na čínské automobilky, aby zastavily svoji expanzi v EU

Čínská vláda vyvíjí tlak na své domácí automobilky, aby zastavily dosud probíhající expanzi v zemích Evropské unie. Oficiálním důvodem má podle agentury Bloomberg být rostoucí napětí v obchodních vztazích EU a Číny. EU letos zavádí vysoká, až 45procentní cla na čínská elektroauta. Peking slibuje odvetu.

Přečíst článek

Odhaluje podvody, asistuje při bouračkách. Kde všude pojišťovny nasazují umělou inteligenci

Umělá inteligence a digitalizace proniká do všech oblastí našeho života, a ne jinak tomu je i v případě pojišťovacího byznysu. Komunikuje s klienty i pojišťováky. Přečtěte si, ve kterých případech se v českých pojišťovnách můžete například setkat s umělou inteligencí a kdy a kde bude možné třeba autonehodu už hlásit digitálně.

Přečíst článek

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.

Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.

Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.

Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Související

Češi se bojí nesoběstačnosti ve stáří, ale daňově uznatelnou pojistku nevyužívají

Češi se bojí nesoběstačnosti ve stáří, ale daňově uznatelnou pojistku nevyužívají

Přečíst článek
Povodně v Česku

Povodňový účet: Pojištěné škody na budovách občanů při povodních byly téměř sedm miliard

Přečíst článek
Doporučujeme