Fotbalové Euro dá slušně vydělat hotelům, aerolinkám i pivovarům

Fotbalové mistrovství Evropy, které se od pátku koná po dobu jednoho měsíce v Německu, pomůže zejména zvýšit tržby evropských aerolinek, hotelů, pivovarů a výrobců sportovního oblečení. Vyplývá to z analýzy společnosti XTB.
Sportovní události mají obrovský dopad jak na ekonomiku, tak na společenský život. Miliony fanoušků z celého světa sledují zápasy svých týmů a tentokrát zaplní ulice Německa, aby povzbudili své národní týmy.
Vysoký podíl na německém trhu mají podle analytika XTB Jiřího Tylečeka zejména letecké společnost Lufthansa a Ryanair, které čekají v příštích měsících výrazný nárůst příjmů. Ryanair dokonce obdržel žádost fanoušků z Velké Británie o přidání nových tras a dalších letů, aby se mohli účastnit zápasů svého týmu. Při poslední sportovní události, která se konala v Německu, tedy mistrovství světa ve fotbale v roce 2006, dosáhly obě firmy během šesti následujících měsíců po této události zhodnocení téměř 50 procent, doplnil Tyleček.
Také hotelové řetězce podle něj očekávají, že v létě dosáhnou rekordních čísel. Nejvyšší podíl na německém trhu podle počtu pokojů mají Accor a Marriott. Francouzská společnost Accor před 18 lety rostla o 40 procent, severoamerický Mariott o více než 30 procent během šesti měsíců, které následovaly po mistrovství světa ve fotbale v roce 2006. Airbnb, založená o několik let později, může být další z žádaných alternativ při hledání ubytování, podotkl analytik.
Obdobný trend vidí i v případě pivovarnické společnosti Anheuser-Busch InBev, která je nejvýše kótovanou společností v tomto odvětví v Německu s dlouhou pivovarnickou tradicí. Belgická společnost vykázala v měsících následujících po mistrovství světa ve fotbale třetinový růst zisku. To může být katalyzátorem růstu odvětví, které v posledních letech vykazovalo spíše nižší tržby, poznamenal.
Britští fotbaloví fanoušci, kteří se v létě chystají do Německa na fotbalové Euro 2024, obdrželi oficiální varování od své vlády, že německé pivo může být silnější než anglické či skotské pinty a že by se také vůbec nemuseli dostat na zápas, pokud si jich dají moc, uvedl web BBC.
Britové varují své fanoušky před Eurem v Německu. Mají tam silnější pivo, zdůrazňuje ministerstvo
Enjoy
Většina fotbalových hvězd bude na letošním Euru nosit sportovní oblečení značek jako Nike, Adidas nebo Puma, které po skočení sportovních událostí vždy zaznamenávají významné zisky. Mezi nimi vyzdvihl Tyleček německou nadnárodní společnost Adidas, která v 30 dnech skončení Eura 2016 a světových pohárů v letech 2018 a 2022 zaznamenala zhodnocení v průměru o 17 procent.
Řetězec PENNY se stal generálním partnerem české fotbalové reprezentace. Navazuje tak na svou dosavadní spolupráci s Fotbalovou asociací ČR (FAČR), která je založena zejména na podpoře mládežnického, regionálního i seniorského fotbalu nebo oblasti e-gamingu. Reprezentace má díky Penny generálního partnera po čtyřleté odmlce. Partnerská smlouva se týká mužské i ženské fotbalové reprezentace.
Penny je nově generálním partnerem českého fotbalu
Zprávy z firem
JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.
Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?
Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.
Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.
A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.
Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v červnu.