Filatelistický unikát červený Mauritius se vydražil za rekordních 206 milionů
Jedna z nejznámějších a nejvzácnějších poštovních známek na světě Červený Mauritius byla vydražena za 8,1 milionu eur (206 milionů korun). Oznámil to aukční dům v německém Ludwigsburgu, kde se dražba uskutečnila.
Podle znalců je to jedna z nejvyšších cen zaplacených za některou poštovní známku při aukcích.
Původní soukromý majitel dal filatelistickou raritu s označením 1847 Mauritius 1d Ball Cover do dražby s vyvolávací cenou čtyři miliony eur. Zájem projevily po telefonu tři strany. Kladívko dražitele nakonec vzácný úlovek přikleplo nabídce 8,1 milionu eur. Německy mluvící vítěz by měl i s aukční provizí zaplatit přes deset milionů eur (kolem 255 milionů korun).
S Červeným Mauritiem na obálce bylo podle informace aukčního domu v Ludwigsburgu poprvé zaplaceno poštovné při rozesílání pozvánek na maškarní ples. Zachovaly se jen tři exempláře. Jeden vlastní britská královna Alžběta II. a druhý je ve filatelistické kolekci Britské knihovny v Londýně. „Ani jeden z nich nelze prodat,” poznamenal dražitel Christoph Gärtner. Třetí exemplář nyní mění soukromého majitele.
Stát chystá elektronickou aukci Paláce Broadway v Praze s nejnižším podáním 1,05 miliardy korun. Uvedl to Úřad pro zastupování státu ve věcech majetkových (ÚZSVM). Podle generální ředitelky ÚZSVM Kateřiny Arajmu se jedná o prodej s nejvyšší minimální cenou za dobu existence úřadu. Dražba Paláce Broadway. Stát chce za funkcionalistickou stavbu přes miliardu
Enjoy
Magazín newstream CLUB
Jak vytvářet odkaz pro příští generace? Odpovědi z byznysového světa, ale i od výrazných osobností společenského života nabízí třetí číslo magazínu newstream CLUB, který právě vychází.
Na obálce byznysově - lifestylového čtvrtletníku je František Kinský, legendární šlechtic, který vypráví, jak se v jejich rodě dědí nikoli majetek, ale zodpovědnost a služba.
Hvězdami jarního čísla jsou dále mimo jiné Silke Horáková (Albatros), Luděk Sekyra (Sekyra Group), Zbyněk Frolík (Linet) nebo architekt Václav Aulický či umělec Milan Knížák.
Magazín se věnuje tématům dlouhodobých investic, předávání majetku v rámci rodinných klanů, tradičním českým značkám či tomu, jak developeři společně s architekty mění tvář měst na dlouhá staletí.
Magazín přináší inspirativní čtení, které má čtenáře motivovat k tomu, aby zkusili i ve své profesi či hobby vytvářet věci s trvalejší vizí.
K dostání je v síti PNS i online. Nově také v elektronické podobě v našem e-shopu.