Filatelistický unikát červený Mauritius se vydražil za rekordních 206 milionů
Jedna z nejznámějších a nejvzácnějších poštovních známek na světě Červený Mauritius byla vydražena za 8,1 milionu eur (206 milionů korun). Oznámil to aukční dům v německém Ludwigsburgu, kde se dražba uskutečnila.
Podle znalců je to jedna z nejvyšších cen zaplacených za některou poštovní známku při aukcích.
Původní soukromý majitel dal filatelistickou raritu s označením 1847 Mauritius 1d Ball Cover do dražby s vyvolávací cenou čtyři miliony eur. Zájem projevily po telefonu tři strany. Kladívko dražitele nakonec vzácný úlovek přikleplo nabídce 8,1 milionu eur. Německy mluvící vítěz by měl i s aukční provizí zaplatit přes deset milionů eur (kolem 255 milionů korun).
S Červeným Mauritiem na obálce bylo podle informace aukčního domu v Ludwigsburgu poprvé zaplaceno poštovné při rozesílání pozvánek na maškarní ples. Zachovaly se jen tři exempláře. Jeden vlastní britská královna Alžběta II. a druhý je ve filatelistické kolekci Britské knihovny v Londýně. „Ani jeden z nich nelze prodat,” poznamenal dražitel Christoph Gärtner. Třetí exemplář nyní mění soukromého majitele.
Stát chystá elektronickou aukci Paláce Broadway v Praze s nejnižším podáním 1,05 miliardy korun. Uvedl to Úřad pro zastupování státu ve věcech majetkových (ÚZSVM). Podle generální ředitelky ÚZSVM Kateřiny Arajmu se jedná o prodej s nejvyšší minimální cenou za dobu existence úřadu.
Dražba Paláce Broadway. Stát chce za funkcionalistickou stavbu přes miliardu
Enjoy
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.