Byznys za euro. Heineken se za symbolickou částku definitivně stáhl z Ruska

Nizozemský pivovar Heineken už se kompletně stáhnul z Ruska. Své aktivity tam prodal symbolicky za jedno euro (přes 24 korun) ruské firmě Arnest Group. Záměr opustit Rusko oznámil druhý největší výrobce piva na světě loni v březnu, krátce poté, co ruská vojska zahájila invazi na Ukrajinu. Proces ale trval déle, než se očekávalo.
„Poslední vývoj ukazuje, jak velkým problémům čelí velké výrobní společnosti při odchodu z Ruska,“ uvedl generální ředitel Dolf van den Brink.
Mnoho nadnárodních společností spěchalo s odchodem z Ruska, když Západ uvalil na Moskvu dosud nevídané sankce. Kreml se pomstil tím, že některá aktiva zabavil. Ruský prezident Vladimir Putin podepsal v červenci dekret o převzetí kontroly nad ruskou dceřinou společností francouzského výrobce jogurtů Danone a nad podílem společnosti Carlsberg v místním pivovaru.
Heineken měl v Rusku sedm pivovarů a 1800 zaměstnanců, kteří dostanou záruku zaměstnání na další tři roky. Nizozemský pivovar loni stáhl z Ruska svou značku Heineken, výroba jeho piva Amstel má být ukončena do šesti měsíců.
Bývalý závod německé automobilky Volkswagen v ruské Kaluze mohou brzy převzít Číňané. Současný majitel vyjednává s čínskou značkou Chery, uvádějí zdroje deníku Handelsblatt. Chery podle zprávy paralelně vede rozhovory s několika majiteli automobilek, které západní výrobci prodali po útoku ruských vojsk na Ukrajinu.
Bývalý závod Volkswagenu v Rusku může padnout do čínských rukou
Zprávy z firem
Skupina Arnest vlastní velký podnik na plechovky. Je největším ruským výrobcem aerosolů, prodává také kosmetiku a domácí potřeby, uvedla agentura Reuters.
Dohoda Heinekenu s firmou Arnest neobsahuje možnost odkoupit podnik zpět. Heineken uvedl, že transakce bude mít zanedbatelný dopad na jeho celoroční výhled.
Konkurenční pivovar Anheuser-Busch InBev také sdělil, že plánuje opustit svůj společný podnik v Rusku. Vlastní jej spolu s tureckým výrobcem Efes.
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.