Průvody, otužilci i pieta. Podívejte se, jak lidé slaví Štědrý den ve světě
Návštěva biblických míst, byť kvůli covidu ve výrazně omezeném množství, průvody, nákupy na poslední chvíli, koupání otužilců v jezeře s vodou o teplotě 5,5 stupňů či sváteční krmení zvířat v zoo. Lidé po celém světě trávili Štědrý den různě, jedno však měli společné – všude byli i letos, podruhé za sebou, nuceni dodržovat protikoronavirová opatření. Podívejte se v galerii, jak to na Štědrý den roku 2021 vypadalo ve světě:
Obyvatelé Česka letos za vánoční dárky utratí celkem zhruba 55 miliard korun. To je o něco méně, než pokud by nepanovala rapidní inflace. Ta snižuje současnou či očekávanou kupní sílu lidí, protože mají pocit, že by měli být výdajově obezřetnější třeba kvůli prudkému růstu cen energií. Jestliže ovšem letos utratí za dárky právě „jen“ 55 miliard, i tak to znamená, že vánoční ztráta – ztráta z vánočního plýtvání – bude v Česku činit bezmála deset miliard korun. Za to by se dalo pořídit zhruba 67 kilometrů dálnic.Nepotřebné dárky letos vyjdou na deset miliard. To je 67 kilometrů dálnic
Názory
Je to pro mnohé taková každoroční „guilty pleasure“. Slibují si, že letos to budou jen linecké, rohlíčky, maximálně vosí hnízda. A pak přibydou i perníčky, kokosky, Masarykovo, ořechy, sádlovky, důlkové, pusinky, marokánky, podvodnice, išlské dortíčky… Druhy vánočního cukroví se dají počítat na desítky. A to je řeč jen o tom českém „tradičním“, pak je tu ještě import. Proč si to vlastně děláme? A existuje v pečení cukroví něco jako trend? Disciplína, v níž je Česko nejlepší na světě? Pečení vánočního cukroví
Enjoy
Magazín newstream CLUB
Hlavním tématem letního čísla magazínu Newstream CLUB je Česko-Slovensko, s podtitulem Dvě země, jeden trh.
V rozhovoru se představuje Karel Vágner, marketér a podnikatel v řadě úspěšných projektů, známý také spoluprací s manželkou a úspěšnou modelkou Simonou Krainovou.
Další osobnosti jako Igor Rattaj se zamýšlejí nad rozdíly mezi podnikáním v Česku a na Slovensku. O umělé inteligenci hovoří česko-slovenská investorka Andrea Ferancová Bartoňová, o veřejnosti a kultuře slovenský bestsellerista Jozef Karika. Uznávaný chef Marcel Ihnačák prozrazuje, která z obou kuchyní je „lepší“. Marketér Milan Šemelák s klientem Williamem Rudolfem Lobkowiczem mluví o tom, jak přetvořit odkaz šlechtického rodu do moderní doby.
Magazín přináší inspirativní čtení, které má čtenáře motivovat k tomu, aby zkusili i ve své profesi či hobby vytvářet věci s trvalejší vizí.
K dostání je v síti PNS i online. Nově také v elektronické podobě v našem e-shopu.