Návštěvnost českého pavilonu na EXPO zklamala. Podívejte se na něj
Návštěvnost světové výstavy Expo 2020 v Dubaji, která začala v říjnu, nedosahuje předpokládané úrovně. Decentní styl značení a provázení návštěvníku se musí změnit na výraznější, totéž se týká i provozu a interiéru restaurace a baru. V průběžné zprávě, kterou vládě v pondělí předloží ministerstvo zahraničí, to uvedl generální komisař účasti České republiky na výstavě Jiří František Potužník.
„Po prvních dvou měsících lze konstatovat, že mediální a odborný zájem o českou expozici významně překračuje očekávání, ale že návštěvnost nedosahuje předpokládané úrovně a decentní styl značení a provázení návštěvníků se musí (i na základě doporučení architektů poradního sboru) změnit na výraznější; totéž se týká provozu a interiéru restaurace a SkyBaru,“ uvedl Potužník.
Celkový rozpočet české účasti včetně nefinanční účasti činí 374 milionů korun. Příspěvek ze státního rozpočtu, který byl zvýšen o 25,2 milionu loni v červenci, činí 185,2 milionu korun. Účast Česka je financována na bázi PPP, tedy ve spolupráci soukromého a veřejného sektoru.
PODÍVEJTE SE NA STÁNEK SAÚDSKÉ ARÁBIE
Osm let a sedm miliard dolarů (téměř 155 miliard korun). Tak dlouho trvaly a tolik stály přípravy na právě probíhající výstavu Expo v Dubaji, kterou od začátku října navštívily už tři milióny lidí.
Reportáž: Dubaj je kvůli Expu přecpaná. Čtvrť už jí zůstane
Enjoy
I návštěvníci odloženého světového veletrhu Expo v Dubaji se mohou těšit z technologického hitu firmy Siko - toalety, která splachuje jen minimem vody.
Tomáš Vala: S chytrým WC se nám daří prorážet do světa, jen nás trápí doprava
Zprávy z firem
Magazín newstream CLUB
Hlavním tématem letního čísla magazínu Newstream CLUB je Česko-Slovensko, s podtitulem Dvě země, jeden trh.
V rozhovoru se představuje Karel Vágner, marketér a podnikatel v řadě úspěšných projektů, známý také spoluprací s manželkou a úspěšnou modelkou Simonou Krainovou.
Další osobnosti jako Igor Rattaj se zamýšlejí nad rozdíly mezi podnikáním v Česku a na Slovensku. O umělé inteligenci hovoří česko-slovenská investorka Andrea Ferancová Bartoňová, o veřejnosti a kultuře slovenský bestsellerista Jozef Karika. Uznávaný chef Marcel Ihnačák prozrazuje, která z obou kuchyní je „lepší“. Marketér Milan Šemelák s klientem Williamem Rudolfem Lobkowiczem mluví o tom, jak přetvořit odkaz šlechtického rodu do moderní doby.
Magazín přináší inspirativní čtení, které má čtenáře motivovat k tomu, aby zkusili i ve své profesi či hobby vytvářet věci s trvalejší vizí.
K dostání je v síti PNS i online. Nově také v elektronické podobě v našem e-shopu.