Reklama

Tomáš Vala: S chytrým WC se nám daří prorážet do světa, jen nás trápí doprava

Valovi
Tereza Zavadilová / Newstream
Tereza Zavadilová
tzv

I návštěvníci odloženého světového veletrhu Expo v Dubaji se mohou těšit z technologického hitu firmy Siko - toalety, která splachuje jen minimem vody.

Reklama

Jihočeské rodinně firmě Siko se daří s chytrou toaletou plnit své původní plány - chce s nimi prorazit v celém světě. Šéf a spolumajitel Siko Koupelny & Kuchyně Tomáš Vala serveru newstream.cz potvrdil, že od minulého týdne se začala prodávat ve Vietnamu. „Na největších trzích, na nichž aktuálně působíme, máme čím dál více poptávek a přibývají nové kontrakty z USA či Číny,” dodal Vala. 

Siko proto investovalo už 150 milionů korun do slovensko-švýcarského start-upu Swiss Aqua Technologies, který za technologií toalety s názvem OptimFlush System stojí. Podle Valy jde o revoluční inovaci. Patentovaná technologie letos získává certifikace v mnoha zemích, loni toaleta získala prestižní Red Dot Awards. Cílem inovace je šetřit vodu i peníze, protože na spláchnutí postačí minimální množství, jen litr a půl, vody.

Potíže v logistice

Technologie je postavena na nápadu slovenského vynálezce Františka Pancuráka, který ve Swiss Aqua Technologies vede tým inženýrů. Firma, patřící do skupiny Siko, patentovala další technologie zaměřené na kvalitu a úsporu vody, jako chytrá trubka Kalyxx, která ekologicky čistí vodu od vodního kamene nebo prací koule WashBall, která šetří vodu při praní. Co se týče OpfimFlush, Siko plánuje, že do deseti let by měla být toaleta OSF v každé druhé nově zařizované koupelně ve vyspělém světě. Masová výroba začala v létě.

I na Siko doléhají potíže v globální přepravě zboží. „Co se týče dalšího vývoje technologie OptimFlush, daří se nám obchody nejen s malými investory, ale také s uvědomělými developerskými společnostmi, které realizují větší projekty. Nicméně větší export zatím blokují nedostatečné kapacity výrobců a problémy s dopravou. V mnoha státech jsme tak ještě ani nemohli začít s podporou tohoto produktu, protože bychom poptávku nebyli schopni uspokojit. Naše další technologie na odstraňování vodního kamene (IPS) se úspěšně šíří do dalších států,” dodal Vala. 

Reklama

Český pavilon na Expu v Dubaji.

Návštěvnost českého pavilonu na EXPO zklamala. Podívejte se na něj

Návštěvnost světové výstavy Expo 2020 v Dubaji, která začala v říjnu, nedosahuje předpokládané úrovně. Decentní styl značení a provázení návštěvníku se musí změnit na výraznější, totéž se týká i provozu a interiéru restaurace a baru. V průběžné zprávě, kterou vládě v pondělí předloží ministerstvo zahraničí, to uvedl generální komisař účasti České republiky na výstavě Jiří František Potužník.

Přečíst článek

Siko vystavuje toaletu v českém pavilonu na Expu v Dubaji. „S našimi inovacemi a vývojem nových technologií se dlouhodobě snažíme podporovat téma udržitelnosti, zejména tedy úspory vody. Na Expu představujeme nejúspornější toaletu na světě s patentovaným OptimFlush systémem, která dokáže díky nastavitelnému množství splachované vody ušetřit čtyřčlenné domácnosti až 5 tisíc korun ročně. Na jedinečný zážitek z veletrhu zveme také naše zákazníky, nicméně konkrétní business efekt zatím nevnímáme,” dodal Vala. 

Siko čeká letos poprvé tržby kolem pěti miliard korun. Do konce roku otevře vlastní e-shop v Maďarsku, nově prodává i v Británii. Do dvou let plánuje v Čimelicích nový sklad za 300 až 400 milionů korun. Loni měla firma v ČR a na Slovensku konsolidovaný obrat 4,38 miliardy, meziročně o sedm procent vyšší. Zisk EBITDA  mělo loni Siko 460 milionů, stoupl o čtyři procenta. 

 

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme